مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو پژوهشگر کره‌ای با استفاده فناوری نانو روشی را یافته‌اند که به کمک آن می‌توان تلفن همراه را با حرف زدن شارژ کرد

تلفن همراه

دو دانشمند کره‌ای به نام‌های "یونک جون پارک" و "سانگ وو کیم" از موسسه پیشرفته فناوری سامسونگ نشان دادند که منبع آینده انرژی‌های تجدیدپذیر شارژ تلفن‌های همراه می‌تواند مکالمات تلفنی باشد. این دو محقق با استفاده از فناوری نانو امکان تولید برق از صدا را یافتند.

دستگاه ابداعی این دو دانشمند برپایه نانو- ماده‌ای قرار گرفته که از اکسید روی به دست آمده است. زمانی که یک لایه باریک از این نانو- ماده که بین دو الکترود قرار گرفته است با یک صدای 100 دسی بل به لرزه درآید می‌تواند 50 میلی ولت انرژی تولید کند. صدای یک مکالمه تلفنی به طور متوسط بین 60 تا 70 دسی بل است.

اکنون این محققان درحال کار بر روی دستگاهی هستند که بتواند سر و صدای حاصل از ترافیک خیابان‌ها یا صداهای درون ساختمان‌ها را به انرژی برق تبدیل کرده و از آن برای شارژ تلفن‌های همراه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دو محقق در این خصوص توضیح دادند: "در هدفون‌های استریو، سیگنال‌های الکتریکی به صدا تبدیل می‌شوند. ما نشان دادیم که امکان به دست آوردن یک اثر معکوس نیز وجود دارد به طوریکه می‌توان صدا را به برق تبدیل کرد. هرچند انرژی به دست آمده هنوز بسیار کم است اما ما درحال کار برای افزایش دادن آن هستیم."

کد خبر 116267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز