همشهری آنلاین: علی دایی با انتقاد از درج مصاحبه‌های غیر واقعی در برخی جراید گفت: خیلی وقت‌ها روزنامه و مجله می‌خرم تا ببینم خودم چه گفته‌ام.

به گزارش ایسنا، علی دایی در نشست خبری باشگاه پرسپولیس در پاسخ به اولین سوالش که پیرامون مشخص شدن جایگزینی برای مهدی تارتار در کادر فنی این تیم پرسیده شد؛ گفت: هنوز هیچ تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم و هیچ گزینه‌ای را مدنظر نداریم. ما پس از بازی با شهرداری تبریز به اندازه کافی وقت داریم. تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

 هم چنین حبیب کاشانی سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در این باره اظهار کرد: ما برای انتخاب دستیار دایی ابتدا با گل محمدی صحبت کرده بودیم و پس از آنکه حضور این مربی منتفی شد با تارتار صحبت کردیم که جا دارد از زحمات این مربی در پرسپولیس تشکر کنیم. برخلاف میل باطنی مان به دلیل آنکه راه آهن به این مربی نیاز داشت و محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل این باشگاه در سال های گذشته زحمات زیادی را برای پرسپولیس کشیده بود با انتقال تارتار به راه آهن موافقت کردیم.

 دایی هم چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که فکر نمی کنید پرسپولیس در هفته های اخیر دچار نوسان شده است، گفت: ما تاکنون خوب بودیم و نتیجه‌های خوبی هم گرفتیم برنامه ما این بود که در 8 هفته نخست 20 امتیاز برای پرسپولیس بگیریم که 17 امتیاز آن را به دست آوردیم. انتظارم از این تیم بیشتر بود اکنون هم با صدر جدول دو امتیاز بیشتر فاصله نداریم. ما نوسانی نداشتیم با این حال تلاش می کنیم کمبودهایمان را برطرف کنیم. تیمی چون بارسلونا می‌آید و در زمین خود به تیمی که از دست دوم اسپانیا به لالیگا آمده می بازد. در اسپانیا چنین انتقاداتی نمی شود اما در مملکت ما با یک مساوی همه چیز زیر سوال می رود.

 دایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا از حد دفاعی تیمتان راضی نیستید، چنین تغییراتی پی در پی را ایجاد می کنید، گفت: در هیچ جای دنیا خط دفاعی هافبک در بازی‌های مختلف ثابت نیست. حضور بازیکنان در هر بازی بستگی به میزان آمادگی شان دارد. ما با توجه به ویژگی‌های هر کدام از حریفان‌مان تیم را ارنج می کنیم و اتفاقا پرسپولیس کمترین تغییرات را در خط دفاعش داشته است.

 دایی در پاسخ به این سوال که تیم شما در نیم ساعت پایانی هر بازی از قدرتش کاسته می شود و آیا این به دلیل تحلیل رفتن قوای جسمانی بازیکنان‌تان است، پاسخ داد: با چنین چیزی موافق نیستم، یک بازی 90 دقیقه است و ما باید برای کل زمان مسابقه برنامه ریزی کنیم. امسال یکی از تنهاترین سال هایی است که پرسپولیس تمرینات بدنسازی اش را خیلی زود شروع کرد. ما طی هشت بازی گذشته در آمار نیمه دوم یک بازی را برده‌ایم، یک بازی را باخته‌ایم و شش بازی را هم مساوی کردیم. بازیکنان ما از نظر بدنی کاملا آماده‌اند اما باید بدانید کسب آمادگی مطلوب نیازمند داشتن تیمی کامل است.

 وی افزود: ما امسال هیچ وقت در یک مقطع بلندمدت تمام بازیکنان را در اختیار نداشتیم. از ابتدای فصل تاکنون هم تا می خواهیم تیم را جمع و جور کنیم باز در تعطیلات لیگ 40، 50 درصد از تیم را در اختیار نداریم و به تیم های ملی مختلف بازیکن می دهیم. قبول دارم که باید روی نقاط ضعف‌مان هم کار کنیم اما تا زمانی که همه نیروهای‌مان را در اختیار نداشته باشیم پرسپولیس فوتبالی را که من می خواهم نمی‌تواند بازی کند. این سطح کیفی فوتبال ما تنها 50 درصد از توان پرسپولیس است.

  علی دایی در ادامه درباره عملکرد پرسپولیس و تعویض‌هایش در بازیهای گذشته هم گفت: باید بگویم مطمئن باشید برای تمام دقایق بازی برنامه داریم و با توجه به آنالیزی که از حریفان می‌کنیم تمام اتفاقات را گوشزد می‌کنیم که حریفان چه برنامه‌ای دارند. این را بازیکنان می‌توانند شهادت بدهند. درباره تعویض‌ها هم باید بگویم شاید منظور شما زارعی باشد که در هر بازی تعویضی می‌آید داخل زمین اما وقتی یک بازیکن مصدوم می‌شود مجبوریم تعویض کنیم. البته این را قبول دارم که چند تا بازیکنان تعویضی عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند و باید روی این مساله کار کنیم.

 وی درباره پیروزی‌های پرسپولیس با حداقل اختلاف گفت: شاید آمار چنین مسائلی بگوید اما تلاش می‌کنیم به پیروزی برسیم. برای‌مان مهم است که چند گل هم بزنیم. ما در هر بازی موقعیت‌های زیادی به دست می‌آوریم اما نمی‌توانیم استفاده کنیم. اگر باهوش تر در خط حمله بودیم با دو، سه گل در هر بازی می‌بردیم. البته تیم‌ها به هم خیلی نزدیک شده‌اند. تیمی که نتیجه بگیرد قهرمان می‌شود. نه به تیمی که در ابتدای لیگ با چند گل می‌برد. ما باید بازی منطقی انجام بدهیم. ما در بازی با پاس می‌توانیم سه بر صفر ببریم اما نشد. قبل از گل پاس دو، سه موقعیت داشتیم که نتوانستیم بزنیم. با این حال فوتبال همین است. تلاشمان را میکنیم اما فوتبال به هم نزدیک شده است و با این وجود ما سومین خط حمله لیگ را داریم.

 دایی با تشکر از کاشانی گفت: من خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم و باید از ایشان تشکر کنم.

 وی درباره‌ شایعه حضور برادرش در کادر فنی گفت: برادر من شاید از خیلی افراد فوتبال را بهتر می‌فهمد و کلاس‌های مختلفی را گذرانده است. اما یک سوال. شما به چه کسی گیر نداده‌اید. نه صحبتی شده است و نه هیچی. من افتخار می‌کنم که با داداشم کار کنم. کسی را می‌خواهیم بیاوریم، می‌گویند استقلالی است و نفر دیگر را می‌خواهیم بیاوریم می‌گویند که پیشکسوت نیست. روی هر نفری یک برچسبی می‌زنید و به هر کسی که می‌خواهیم بیاوریم گیر می‌دهید. خیلی کارها را می‌خواهیم بکنیم اما به خاطر تیترهای شما کاری نمی‌کنیم. نمی‌دانم شب شام زیاد می‌خورید یا کم که چنین تیتر‌هایی می‌زنید! اگر این مسائل نبود دوست داشتم داداشم را بیاورم. هیچ کس محرم‌تر از او نیست. وقتی همه شما در سال 94 نوشتید دایی تمام شد، این خانواده‌ام بودند که من را کمک کردند. محمد، فوتبال را خیلی خوب می‌فهمد. اگر او جایی برود می‌نویسید فلانی باعث شد برود آنجا. در حالی که من به این نتیجه رسیده‌ام که وجود من باعث شد محمد نتواند جایی برود.

 سرمربی پرسپولیس درباره اینکه همه گل‌های پرسپولیس را در این فصل تنها بازیکنان جدید به ثمر رسانده‌اند هم گفت: ما بر حسب نیازمان بازیکنان خیلی خوبی را گرفتیم. درباره بازیکنانی که گرفتیم ابتدا خیلی مباحث مطرح شد. حتی در نظرسنجی برنامه 90 هم شدیم سومین تیم به لحاظ جذب بازیکنان. گل‌های تیم هم با همکاری کل تیم به ثمر می‌رسد و سعی و تلاش همه بازیکنان بوده است. هر گلی که زده‌ایم کل تیم زده‌اند و اگر گلی بخوریم، کل تیم مشکل داشته است.

 علی دایی درباره‌ وضعیت بازیکن خارجی تازه وارد تیمش گفت: زلاتان از دیروز با ما کار کرده و فکر می‌کنم و پس از تمرینات فردا که در نهایت 4 جلسه تمرینی را پشت سر بگذاریم می‌توانم نظر نهایی‌ام را درباره‌اش اعلام کنم.

 دایی همچنین پاسخ به سوال خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها که به او گفت آیا مربی‌ای را می‌شناسید که وقتی به بن‌بست می‌خورد مشکلات را به گردن خبرنگاران نیندازد، تصریح کرد: من که رسانه‌ای ندارم که بخواهم حرف‌هایم را آن طور که هست انعکاس دهم. وقتی تاکنون خبرگزاری شما چندین بار حرف‌های غیر واقعی را از من منتشر کرده و روزنامه‌ها هم خبرها را از روی سایت شما برداشتند و کار کردند، چه باید بگویم. خیلی وقت‌ها روزنامه و مجله ورزشی می‌خرم تا ببینم خودم چه گفته‌ام! وقتی صحبتی نمی‌کنم و مصاحبه‌ای را به دروغ منتشر می‌کنند چه باید بگویم بازیکن پیش من می‌آید و می‌گوید هیچ مصاحبه‌ای نکرده اما در فلان روزنامه به نقل از او مصاحبه‌ای انتقاد آمیز علیه تیم زده‌اند. وقتی این مسائل هست باید آن را به گردن چه کسی انداخت. شما چیزی می‌نویسید که روحم از آن بی‌خبر است.

 وی افزود: هفته پیش در یکی از نشریات نوشته بودند علی دایی ویلایی در کلاردشت دارد که شبیه یک توپ فوتبال است اما اگر من یک متر زمین در کلاردشت داشتم بیایید من هرچه خواستید به شما می‌دهم. یا اینکه مثلا من ماشین بنزم را یک سال و نیم است فروخته‌ام و اصلا دیگر بنز سوار نمی‌شوم و فقط با پرادو این طرف و آن طرف می‌روم! دایی در این لحظه به شیث گفت آقای شیث تا حالا در این یک و نیم سال من را با بنز دیده‌ای که شیث گفت نه.

 دایی ادامه داد: یا اینکه می‌گویند من بحث حضور برادرم در کادر فنی را با کاشانی مطرح کردم. دایی از کاشانی پرسید آقای کاشانی خداوکیلی چنین بوده است که کاشانی گفت خداوکیلی چنین نبوده است. روزنامه‌ها تیتر می‌زنند به این بزرگی (دایی دستش را 30 سانتی‌متر باز کرد) بعد که می‌روی دنبال مطلب می‌گردی باید با میکروسکوپ بگردی تا مطلب مربوط به آن تیتر را پیدا کنی.

 دایی خطاب به آن خبرنگار گفت: وقتی می‌گوییم پرسپولیس میلیون‌ها هوادار دارد و آن‌ها از پیروزی تیم‌شان خوشحال می‌شوند پس شما باید به من کمک کنید تا من آرامشی داشته باشم تا بهترین نتایج را بگیریم و به تبع آن مردم خوشحال شوم.

 کاشانی هم در این بحث ورود کرد و گفت: معتقدم همه رسانه‌ها باید به تیم‌های بزرگ و پرهوادار کمک کنند و کلا در فوتبال انتقادهای سازنده داشته باشند. وقتی در این مملکت فوتبال تنها تفریح مردم است، باید به موفقیت تیم‌ها که خوشحالی مردم را در پی دارد، نگاه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 116178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز