مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: آخرین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر برگزار شد

میدان آزادی

مناف هاشمی، رئیس ستاد برگزاری عیدفطر در شهرداری بعد از اتمام این جلسه با حضور در جمع خبرنگاران به برخی تغییرات در اقدامات مورد نظر اشاره کرد و افزود: پیش از این 2500دستگاه اتوبوس برای روز عید درنظر گرفته شده بود که اکنون تعداد این اتوبوس‌ها به 3200 مورد افزایش یافته است که تعدادی از آنها دپو شده و مابقی نیز شهروندان را از ساعت 6 صبح از مقابل مساجد و میادین اصلی به سمت دانشگاه تهران منتقل خواهند کرد.

وی گفت: سرویس دهی اتوبوس‌های سطح شهر به سمت دانشگاه نیز از ساعت5 صبح آغاز خواهد شد که این سرویس‌دهی در محدوده دانشگاه رایگان خواهد بود.وی افزود: خطوط 1، 2 و 4 مترو نیز با 9 ایستگاه در محدوده برگزاری نماز، به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند. پیش از این نیز قرار بود سر فاصله حرکت قطارها در خطوط 1 و 2 هر 5 دقیقه یک بار باشد که این زمان نیز به 4 دقیقه کاهش یافت.

هاشمی ادامه داد: سر فاصله حرکت قطارهای خط 4 نیز که پیش ازاین هر 9دقیقه یکبار تعریف شده بود به 6 دقیقه کاهش یافت.
وی با بیان اینکه استفاده از مترو در روز عید فطر در تمامی خطوط و ایستگاه‌های مترو تا پایان مراسم نماز رایگان است، اظهار داشت: به احتمال بسیار و با تدابیر درنظر گرفته شده از سوی مسئولان مترو، استفاده از سیستم مترو تا پایان روز عید فطر رایگان خواهد بود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر در شهرداری تهران افزود: 850 دستگاه تاکسی و ون نیز در کنار ایستگاه‌های مترو محدوده دانشگاه، برای انتقال شهروندان به محل برگزاری نماز، مستقر خواهند بود.هاشمی با اشاره به اقدامات گسترده منطقه 6 درخصوص آماده‌سازی‌ محدوده داخل و خارج دانشگاه در روز عید فطر به تبلیغات محیطی اشاره کرد و بیان داشت: تاکید شهردار تهران بر شادابی شهر در روز عید فطر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اعیاد مذهبی است و به همین دلیل مراسم نورافشانی در 20نقطه از تهران شامل برج میلاد، میدان تجریش، میدان نبوت، بوستان لاله، بوستان ملت، بوستان رازی و... برگزار خواهد شد.

وی برپایی جشن مغفرت را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری به مناسبت عید فطر اعلام کرد و ادامه داد: معاونت اجتماعی در بوستان‌ها و مکان‌های تعیین شده نواحی و همچنین مکانی شاخص در هر منطقه، به‌مدت 2 تا 3 شب جشن مغفرت برپا خواهد کرد.در مجموع هزار جشن یژه عید به‌صورت محله‌ای و فرا منطقه‌ای در تهران برپا می‌شود.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران افزود: نماز عید نیز به‌صورت همزمان، از تلویزیون‌های شهری محدوده دانشگاه برای نمازگزاران پخش خواهد شد.هاشمی درباره اقدامات پاکسازی معابر محدوده دانشگاه تهران نیز گفت: 800 تا 1000 نیروی کارگری بعد از اتمام مراسم، کمتر از 2 ساعت خیابان‌های محدوده دانشگاه را نظافت و پاکسازی خواهند کرد که 500 نیروی خدماتی از طریق منطقه 6 و 500 نیرو از طریق سازمان مدیریت پسماند تامین خواهد شد.همچنین100 هزار کیسه زباله نیز برای این روز درنظر گرفته شده است.

وی به اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: طراحی جایگاه نماز عید فطر توسط سازمان فرهنگی هنری انجام شده که با تایید و استقبال ستاد مرکزی نماز جمعه، این جایگاه که به‌صورت حجمی است، در جای خود باقی خواهد ماند و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین 200 هزار کارت دعای قنوت نماز عید نیز توسط این سازمان آماده شده که از طریق ایستگاه‌های صلواتی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

هاشمی با بیان اینکه تمامی نمازگزاران عید فطر شرکت‌کننده در مراسم نماز دانشگاه تهران بیمه شده‌اند بیان داشت: شهرداری تهران 20 هزار متر موکت و همچنین 100 هزار مهر نیز بنا به اعلام ستاد مرکزی، آماده کرده و در اختیار ستاد برای برگزاری نمازعید قرار داده است.

آماده‌باش پایانه‌های مسافرتی تهران برای دور پایانی سفرهای تابستانی

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها گفت: دور پایانی سفر‌های تابستانی همزمان با عید سعید فطر آغاز می‌شود و تمام تدابیر لازم را برای سفری خاطره انگیز برای شهروندان درنظر گرفته‌ایم.ولی آذروش، مدیرعامل این سازمان ضمن اعلام این مطلب گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید و پایان تعطیلات تابستانی شاهد استقبال زیادی از سفرها باشیم و بر همین اساس به تمامی همکاران آماده باش داده شده است.وی با اشاره به تعداد زیاد سفر و محدود بودن بلیت‌ها در گذشته گفت: با تمهیدات صورت گرفته مشکلی در خصوص تهیه بلیت نخواهیم داشت.

کد خبر 115767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز