گروه سیاسی: راهپیمایی سی‌ویکمین روز جهانی قدس در ایران مورد توجه رسانه‌های منطقه و جهان قرار گرفت

روز قدس

برخی رسانه‌های غربی از این مراسم که همزمان با ازسرگیری گفت‌وگوهای مستقیم سازش خاورمیانه، در تهران و شهرهای دیگر برگزار می‌شد، گزارش لحظه‌به‌لحظه پخش می‌کردند.

شبکه خبری فاکس‌نیوز خبر راهپیمایی ملت ایران را اعتراض مردم این کشور به اقدامات رژیم صهیونیستی و همبستگی ایرانی‌ها با ملت مظلوم فلسطین دانست و این خبر را تیتر پایگاه اینترنتی خود کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز با پوشش خبری لحظه لحظه راهپیمایی ملت ایران در روز جهانی قدس گفته‌هایی از محمود احمدی‌نژاد را مورد توجه قرار داد که در آن تاکید شده بود: ملت‌های منطقه توانایی محو رژیم صهیونیستی را از صحنه بین‌المللی دارند.
خبرگزاری آلمان نیز اعلام کرد که ایرانی‌ها روز جمعه همزمان با از سرگیری مذاکرات مستقیم سازش تظاهرات ضداسرائیلی برپا کردند.

همچنین خبرگزاری شینهوا با تحلیل تظاهرات ضداسرائیلی ملت ایران در روز جهانی قدس این حرکت را به نشانه اعلام همبستگی ایرانی‌ها با مردم فلسطین و محکوم کردن تداوم اشغالگری صهیونیست‌ها دانست.آسوشیتدپرس نیز با اشاره به راهپیمایی ایرانیان در روز جهانی قدس، بر گفته‌های احمدی‌نژاد درباره ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد و در خروجی اینترنتی خود به نقل از او نوشت: اسرائیل و متحدان آن بسیار ضعیف‌تر از آن هستند که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنند.

خبرگزاری رویترز هم به شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا اشاره کرد و نوشت که ایرانی‌ها با در دست داشتن تصویر امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، شعارهای ضداسرائیلی سر می‌دادند. شبکه خبری راشاتودی روسیه نیز از راهپیمایی صدها هزار ایرانی به مناسبت روز جهانی قدس خبر داد. سی ان ان اما خبر کوتاهی از راهپیمایی هزاران ایرانی در روز جهانی قدس منتشر کرد و به جزئیات آن اشاره نکرد.

الجزیره انگلیسی گفته‌های احمدی‌نژاد را درباره ازسرگیری گفت‌وگوهای مستقیم سازش میان مقامات فلسطینی و رژیم صهیونیستی در واشنگتن منتشر کرد. شبکه تلویزیونی الجزیره عربی نیز با پخش صحنه‌هایی از راهپیمایی پرشور ایران اسلامی در روز جهانی قدس تاکید کرد: تظاهرات باشکوهی در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران برگزار شد.

این شبکه اعلام کرد: شرکت‌کنندگان در مراسم روز جهانی قدس پارچه نوشته‌هایی در حمایت از قدس و مردم فلسطین و محکومیت رژیم اسرائیل و درخواست از مسلمانان جهان برای یاری قدس در دست داشتند و شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا سر می‌دادند.

در ادامه گزارش الجزیره همچنین اعلام شد: آیت‌الله خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس با هدف دفاع از حقوق ملت فلسطین نامگذاری کرد و موضع ایران از آن زمان تا‌کنون تغییری نکرده است.
روزنامه یدیعوت آحارانوت با اشاره به راهپیمایی ملت ایران در روز جهانی قدس این اقدام را نشانه اعلام همبستگی ایرانی‌ها با مردم فلسطین و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی دانست.

این روزنامه صهیونیستی همچنین به نقل از رئیس‌جمهور نوشت که سرنوشت فلسطینی‌ها در فلسطین تعیین می‌شود نه در واشنگتن.روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در تحلیلی از راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: ایران حق حاکمیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و می‌گوید تنها راه حل تنش‌های خاورمیانه برگزاری همه‌پرسی برای فلسطینی‌ها به‌منظور تعیین سرنوشت خود است.

شبکه العربیه اما با سانسور راهپیمایی مردم تهران و تظاهرات پرشور مردم در دیگر شهرهای ایران، خبرهای حاشیه مراسم روز قدس امسال را پررنگ‌تر منعکس کرد.

کد خبر 115397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز