یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

تیم ملی بسکتبال ایران درسومین بازی خود درنخستین حضور جهانی‌اش امشب درسالن عبدی ایپکچی شهر استانبول درحالی به دیدارتونس یکی از نمایندگان قاره آفریقا می‌رود که قبل ازحضور دراین بازی‌ها هم مربیان وهم بازیکنان درگفت‌وگوهای مختلف روی برد این دیدار حساب ویژه‌ای بازکرده‌اند.

بسکتبال

تونس دربازی اول مقابل اسلوونی درهر4 کوارتربازنده بود و تنها درکوارترچهارم با نتیجه نزدیک 17 بر 16 باخت. شکست با 24 امتیاز اختلاف آن هم در برابر اسلوونی نشان از آن داشت که ایران به‌عنوان قهرمان جام ملت‌ها ی آسیا می‌تواند روی پیروزی خود دراین بازی حساب کند.

 برد در مقابل تونس قبل ازرویارویی با اسلوونی امتیاز خوبی برای تیم ایران خواهد بود تاحداقل بتواند با انگیزه و جنگنده‌تر به‌دنبال صعود احتمالی برخلاف پیش‌بینی ما تیچ و شاگردانش از گروهی باشد که بیشترین مدعیان اسمی را در خود جای داده است. ساعت بازی ایران وتونس به‌وقت تهران 20:30 است.

شروع بد ایران در بازی با برزیل

ایران که درعین بدشانسی 2بازیکن کلیدی خود صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد آفاق را در آستانه این رویداد مهم به‌دلیل آسیب دیدگی از دست داده است، شروعی توأم با ترس همانند بازی اولش در المپیک پکن مقابل روسیه داشت که به‌رغم درخشش قابل توجه در ادامه بازی نتوانست فاصله زیاد ایجاد شده را جبران کند.

همین سناریو به نوعی دیگر درمسابقات جهانی استانبول برابر برزیل قهرمان المپیک آتن ودارنده 2 مقام قهرمانی جهان تکرار شد واگر بازیکنان ایران با اختلاف 10 امتیاز (22 بر12) در کوارتر اول تسلیم نمی‌شدند تیم ایران می‌توانست همانند کوارترهای دوم و چهارم باعث غافلگیری حریف شود که حداقل در نخستین بازی خود برخلاف تبلیغات صورت گرفته خیلی هراس انگیز ظاهر نشد.

حرف‌های ارسلان کاظمی که به‌عنوان جانشین صمد نیکخواه بهرامی حضوری قابل‌قبول درترکیب تیم ملی بزرگسالان داشت دراین رابطه تأمل برانگیز است. ‌بازیکن شماره 12 تیم ملی بسکتبال ایران به ایسنا گفت: از این شکست واقعا ناراحتم چرا که توقع من برد بود. ما همه تلاش‌مان را کردیم. وقتی اینگونه می‌بازیم باید ناراحت باشیم. باخت برای هر ورزشکاری ناراحت‌کننده است. برای ما فرقی نمی‌کند با کدام تیم بازی می‌کنیم، ما فقط به پیروزی می‌اندیشیم.

کاپیتان سابق تیم جوانان ایران با بیان اینکه در رقابت‌های جهانی اگر کوتاه بیاییم ضربه سنگینی می‌خوریم، یادآور شد: ما باید با تمام توان رقابت‌ها را ادامه بدهیم.

‌برتری‌در پرتاب‌های 2 امتیازی‌

عنایت آتشی ، کارشناس بسکتبال در بررسی باخت 81 بر 65 ایران گفت:‌ در کوارتر اول بازی را با نتیجه 22 بر 12 واگذار کردیم، که این به‌دلیل ترس و اضطراب بازیکنان ما بود. سرعت در حمله تیم ما باعث شد که در کوارتر دوم در امتیاز 17 مساوی شویم. کوارتر سوم نیز با نتیجه 22 بر 17 به سود برزیل تمام شد که به‌طور نسبی بد بازی نکردیم، در کوارتر چهارم خوب بازی کردیم و با اختلاف یک امتیاز با نتیجه 20 بر 19 این کوارتر را واگذار کردیم. تنها مشکل ما کوارتر اول بود که اختلاف امتیاز زیاد شد و تا آخر هم ادامه پیدا کرد.

این کارشناس بسکتبال افزود: دلیل برتری آنها نسبت به ما پرتاب‌های 2امتیازی آنها بود که 55 درصد پرتاب 2امتیازی داشتند ولی برای ما 44درصد بود. پرتاب‌های 3امتیازی ما در حد نرمال و 37درصد بود ولی برزیل 28درصد و پایین‌تر از ما پرتاب 3 امتیازی داشت. در پرتاب پنالتی، آنها بهتر از ما بودند که 83 درصد و ما 61 درصد پرتاب پنالتی داشتیم. تیم ملی بسکتبال ایران دیشب در دومین بازی‌اش با کرواسی روبه‌رو شد.

فرانسه، شگفتی‌ساز شد

درروزاول بازی‌ها یکی از مهم‌ترین نتایج به‌دست آمده پیروزی تیم لبنان برابر کانادا بود. لبنانی‌ها که با وایلد کارد فدراسیون جهانی به مرحله نهایی راه پیدا کرده ا ند درمیان تعجب کارشناسان 81 بر71 مقابل کانادا به برتری رسیدند. اردن نیز در دیدار با استرالیا با یک اختلاف امتیاز 76 بر75 مغلوب شد. شگفتی بزرگ اما در ازمیر اتفاق افتاد که فرانسه توانست اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی را با نتیجه 72 بر 66 شکست دهد.

کد خبر 115039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز