مسئولان وزارت بازرگانی دیروز شبکه‌ای را افتتاح کردند که به گفته خودشان از طریق آن هر فردی می‌تواند با تلفن همراهش اصل و غیراصل‌بودن هر کالایی را تشخیص دهد و به عبارتی کالاهای قاچاق را کشف کند؛ شبکه بازرسی و نظارت مردمی یا شبکه شبنم.

کالا گمرک

به گزارش ایسنا از مراسم افتتاح شبکه شبنم، هر فردی پس از گرفتن عکسی از بارکد دوبعدی هر کالایی و ارسال آن به سامانه شبنم می‌تواند از اصل و غیراصل‌بودن کالا مطلع شود. وزیر بازرگانی هم گفت: اگر واردکننده‌ای کالای بی‌کیفیت وارد کشور کند، خود مسئول جمع‌آوری آن از سطح بازار خواهد بود.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری گفت: طرح شبنم یکی از سامانه‌های وزارت بازرگانی است که سمت و سوی آن مبارزه با قاچاق است؛ ضمن اینکه این سامانه یکی از ابزارهای مدیریت واردات است که براساس آن، کالاهای وارداتی شناسنامه دار با مشخصات معلوم به بازار وارد می شود و براساس آن، مشخص است چه کسی کالا را وارد کرده است.

وزیر بازرگانی افزود: اگر واردکننده‌ای کالای بی کیفیت وارد بازار کند، خود نیز مسئول جمع آوری آن از سطح بازار خواهد بود، بنابراین کالای قاچاق مصون از این محدودیت‌ها وارد بازار نخواهد شد و سود خوبی عاید واردکننده نخواهد شد.

کد خبر 114948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز