همشهری آنلاین: سخنگوی دولت عراق امروز اعلام کرد نوری المالکی در سفری محرمانه به سوریه با بشار اسد دیدار کرد.

اسد مالکی

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه البینه الجدیده -چاپ عراق- به نقل از علی دباغ، سخنگوی دولت عراق نوشت: نوری المالکی، نخست وزیر عراق روز شنبه در سفری محرمانه به سوریه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

 دباغ گفت:‌ این سفر مثبت بود و در این دیدار مسائل مختلف بررسی شد، از جمله نقش مثبت سوریه در عراق و اینکه در راستای جلوگیری از ورود شبه نظامیان از مرزها به عراق تلاش بیشتری شود.

 دباغ گفت: ما به سوری‌ها ابلاغ کردیم که هرگز اجازه نمی‌دهیم که هیچ کس در امور داخلی عراق دخالت کند چرا که ما اگر به یک طرف خاص اجازه دخالت بدهیم تمامی گروه‌های دیگر نیز به هر عذر و بهانه‌ای می خواهند بر امور داخلی عراق دخالت کنند.

 دباغ افزود: ما به رهبران سوریه تاکید کردیم که عراق آن طور که آنها تصور می‌کنند ضعیف نیست و برگ برنده‌های سیاسی و اقتصادی در اختیار دارد که می‌تواند اصول و مفاهیم در چند کشور را تغییر دهد.

 در این راستا منابع سوریه اعلام کردند که دمشق ظرف چند روز آینده شاهد نشست‌های گروه‌های مهم عراقی به منظور دستیابی به یک چارچوب توافقی برای حل بحران تشکیل دولت خواهد بود.

 خبرگزاری ایتالیا نیز به نقل از منابع آگاه نیز گزارش داد: پیش‌بینی می‌شود ایاد علاوی، رهبر فهرست العراقیه و مقتدی صدر از روحانیون شیعه عراق برای بار دوم در دمشق ظرف چند روز آینده دیدار کنند.

کد خبر 114705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز