همشهری آنلاین: متخصصان امنیت سایبر می‌گویند هکرها به راحتی می‌توانند کلمات عبور کاربران را با استفاده از پردازنده‌های کارت‌های گرافیکی بدست آورند

password protection GPU

به گزارش بی‌بی‌سی، یک تیم تحقیقاتی از موسسه فن‌آوری جورجیا تک در پی مطالعات خود دریافتند که کلمات عبور 7 کاراکتر یا کمتر دیگر امنیت کافی را ندارند و هکرها با در دست داشتن پردازنده‌های نیرومند کارت‌های گرافیکی به راحتی می‌توانند به آن‌ها نفوذ کنند.‌آن‌ها معتقدند بهترین راه ایمن ساختن کلمات عبور، استفاده از حداقل 12 کاراکتر است.

 این تیم تحقیقاتی برروی قدرت پردازنده‌های کارت‌های گرافیکی تحقیق می‌کنند. کارت‌های گرافیکی از صدها پرازنده موازی برای پردازش تصاویر استفاده می‌کنند. به تازگی دانشمندان دریافته‌اند که می‌توان از قابلیت‌های حسابی این پردازنده‌ها برای کار با داده‌های آزمایش‌های علمی بهره برد.

بعضی قدرت‌های محسباتی کارت‌های گرافیکی اکنون با قابلیت‌های ابرکامپیوترهای میلیون دلاری قابل مقایسه هستند و به گفته این تیم تحقیقاتی، چنین قابلیتی ابزار مناسبی برای انجام حملات Brute Force هستند. در چنین حملاتی هکرها برای نفوذ به یک کلمه عبور، تمام ترکیب‌های احتمالی را امتحان می‌کنند تا پسوورد مورد نظر بدست آید.

این تیم همچنین به کاربران توصیه می‌کند که از کلمات عبور 12 کاراکتری که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و حروف و علامت‌ها هستند استفاده کنند.

کد خبر 113807

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز