همشهری آنلاین: وزیر بازرگانی از برخورد وزارت اطلاعات با گروه‌های نظام یافته احتکار در بازار خبر داد.

بازرگانی

مهدی غضنفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا این وزارتخانه برای افرادی که کالاهایی را برای گران‌فروشی در روزهای نزدیک به ماه‌ رمضان در انبارها ذخیره کنند، برنامه یا برخوردی خواهد داشت، اظهار کرد: من از شورای اصناف به این خاطر که بحث نظارت و بازرسی را برعهده گرفتند خواهش کردم به طور قاطع موضوع بازرسی و نظارت را انجام بدهند. این بازرسی و نظارت بر گران‌فروشی و اجحاف‌هایی که ممکن است اتفاق بیفتد، خواهد بود.

 وی ادامه داد: اگر مواردی هم هست که اخلال در بازار به صورت سازمان یافته شکل گرفته باشد، با آن هم برخورد می‌شود؛ حتی اگر این اخلال سازمان یافته نوعی تلقی مخالفت با دولت یا برنامه‌های دولت باشد، ممکن است برخورد امنیتی شود زیرا ما داریم به شرایط هدفمند شدن وارد می‌شویم و انتظار داریم که دست‌های پنهان توسط سیستم‌های امنیتی مراقبت شوند و با آن‌ها برخورد شود.

 غضنفری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بازرگانی برای شناسایی کالاهایی که در انبارها ذخیره می‌شوند، برنامه‌ای دارد؟ اظهار کرد: ما در وزارت بازرگانی از طریق بازرسی و نظارت، احتکار و کم‌فروشی را دنبال می‌کنیم. اما اگر نوعی گروه‌های نظام‌یافته و سازمان یافته باشند، برعهده وزارت اطلاعات است، حتما با آن‌ها برخورد می‌کنند؛ آنها شاخه اقتصادی دارند.

کد خبر 113197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز