همشهری آنلاین: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره برای دفاع از ملت بزرگ و میهن عزیز ایران آماده‌اند

Vahidi Ahmad

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی بدربن سعودبن حارب البوسعیدی وزیر مشاور در امور دفاعی عمان در صدر یک هیئت دفاعی صبح امروز تهران را به مقصد مسقط ترک کرد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینجانب به دعوت آقای البوسعیدی وزیر محترم مشاور در امور دفاعی عمان به این کشور سفر می‌کنم، عمان از کشورهای دوست، برادر و همسایه ایران به شمار می رود، روابط دیرینه‌ای بین دولت‌ها و ملت‌های دو کشور برقرار است.

وی افزود: ایران و عمان در بسیاری از مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی اشتراک نظر دارند و همین امر موجب توسعه و بسط مناسبات دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی شده است.

وحیدی ادامه داد: ایران و عمان دارای روابط خوب و مستحکم دفاعی هستند، کمیته دوستی دفاعی بین ایران و عمان وجود دارد که تاکنون هشت دور از اجلاس این کمیته در تهران و مسقط برگزار شده است، اخیراً به دعوت اینجانب نمایندگانی از نیروهای مسلح عمان در رزمایش ولایت 89 حضور داشتند.

وزیر دفاع در ادامه تصریح کرد: سفر به عمان در ادامه دیدارهای اینجانب به کشورهای منطقه صورت می‌گیرد و هدف از این سفر تحکیم و تعمیق روابط و مناسبات دوجانبه و چندجانبه می‌باشد و مؤید سیاست راهبردی و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر گسترش صلح، دوستی، برادری، انس و الفت میان دولت‌ها و ملت‌های منطقه است، می‌باشد. امیدوارم در جریان این سفر با گفت‏وگوهای سازنده‌ای که انجام می شود، شاهد توسعه و تحکیم هر چه بیشتر روابط دفاعی دو کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز منطقه در شرایط حساس به‏سر می‌برد و ضرورت دارد که کشورهای منطقه با هوشیاری و مراقبت جدی، تحکیم‌بخش صلح، ثبات و امنیت و آرامش در منطقه باشند.

وحیدی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که گفته بود طرح حمله به ایران آماده است، گفت: این نوع اظهارات در عین اینکه تداعی‌کننده ادبیات فاشیزم است و با ادعاهای آنان مبنی بر تغییر رویکرد، مذاکره و صلح‌طلبی مغایرت دارد، نشان از عجز و ناتوانی‌شان در برابر اراده مستحکم ملت ایران است. اعتراف به اینکه پیامد حمله به ایران برای آنها غیر قابل پیش بینی است، گویای این واقعیت است.

وزیر دفاع ادامه داد: طراحی برای حمله به یک ملت و دولت مستقل و تهدید کشورها به حمله آن هم در هزاره سوم، نقض آشکار منشور ملل متحد می‌باشد. محکوم نکردن این اظهارات و اقدامات توسط شورای امنیت از یک ساختار ناکارآمد و غیرعادلانه حکایت می‌کند که در خدمت منافع نامشروع قدرتهای جهانی است. همین نگاه و ادبیات آمریکایی‌ها موجب شده، رژیم صهیونیستی طی 60 سال در قالب یک رژیم تمام عیار فاشیستی و تجاوزگر، امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی را به مخاطره بیندازد.

وحیدی در پایان اظهار داشت:‌ البته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره آماده‌اند و برای دفاع از ملت بزرگ و میهن عزیز ایران طرح‌های دفاعی دشمن‌کوب و پشیمان‌کننده‌ای را آماده کرده‌اند

کد خبر 113029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز