گروه شهری: شهرداری تهران به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی(عج) برنامه‌های گسترده‌ای در مناطق 22 گانه شهر تهران و تمامی شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز تابعه خود تدارک دیده است

shahr- jashn

به گزارش همشهری به همین مناسبت مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرداری تهران در سطح 200 مسجد شهر تهران مراسم ویژه نیمه شعبان برگزار خواهد کرد. حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرداری تهران در این باره گفت: مراسم سخنرانی، مدیحه‌سرایی و پذیرایی در بیش از 200 مسجد فعال که به نام‌ها و القاب مبارک امام زمان (عج) مزین شده‌ است، برگزار می‌شود. ناصحی همچنین از اهدای بنر با مضامین مربوط به نیمه شعبان و توزیع محصولات فرهنگی مربوط به این ایام در میان مساجد، نمازخانه‌ها و حوزه‌های علمیه شهر تهران سخن گفت.

همچنین تهیه و توزیع 20هزار جلد کتابچه «شعبان ماه من است»، آذین‌بندی و فضا‌سازی‌ بوستان‌های بزرگ، جشن بزرگ عفاف، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی «طریق ولایت» با موضوع معرفت و تبعیت از ولایت، جشن نیایش و عبادت در همه مساجد و مراکز دینی جهت سلامتی و ظهور امام زمان(عج) از برنامه‌هایی است که به این مناسبت تدارک دیده شده است. سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز گفت: دستورالعمل برگزاری باشکوه جشن نیمه‌شعبان به تمامی مناطق 22 گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران ابلاغ شده است.

در این ابلاغیه بر لزوم استفاده از فناوری‌های جدید جهت اثربخشی و صرفه‌جویی و همچنین بهره‌گیری از سنت‌ها در آذین بندی سیمای بصری شهر تاکید شده است.ایازی گفت: جشنواره شوق انتظار با نگاه جدید به‌دنبال ارائه الگوهای درست مصرف، رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی نظیر آلودگی‌های مربوط به لوازم آذین بندی ناسالم و غیراستاندارد مانند خیرگی نور یا مزاحمت‌های بصری، رعایت ایمنی و استانداردهای نصب، عدم به‌کارگیری کاغذها و پارچه‌های جیوه‌ای غیراستاندارد و... است. وی همچنین از لزوم رعایت شاخص‌های هنری و محتوایی چون هماهنگی آذین‌بندی با معماری و فضاهای عمومی، نوآوری در به‌کارگیری تجهیزات نورپردازی و اقلام زیباسازی، به‌کارگیری جلوه‌های بصری متناسب با ارزش‌های مذهبی و آیینی تاکید کرد.

ایازی شاخص‌های اجتماعی را از همه مهم‌تر دانست و در تشریح این شاخص‌ها به رضایت شهروندان و جلب حداکثر مشارکت آنها در آذین‌بندی اشاره کرد.وی همچنین گفت: ستادی به‌منظور انعکاس هماهنگ و سریع برنامه‌های جشنواره شهرداری و مستندسازی آنها تشکیل شده و به همین منظور یک تیم عکاسی مرکب از 20 نفر عکاس برتر و حرفه‌ای، از هر آذین بندی 5 تا 10 عکس تهیه نموده و با ذکر جزئیات اعم از نام سازمان و شرکت نسبت به انعکاس فعالیت‌های برتر اقدام خواهند کرد.

معرفی محله و خیابان نمونه در تزیینات نیمه شعبان

محمدجواد شوشتری مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی‌ شهرداری تهران خبر داد: در جریان تزیینات نیمه شعبان برای نخستین بار یک محله و یک خیابان نمونه در شهر تهران انتخاب خواهد شد.در این انتخاب به گفته شوشتری علاوه بر ملاک‌های زیبایی و جذابیت بصری، نکاتی چون عدم‌ایجاد آلودگی نوری، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و عدم‌مصرف انرژی برق به میزان بالا و... مورد توجه قرار خواهد گرفت.شوشتری درباره چگونگی اجرای این طرح گفت: شورایاران محلات، بهترین آذین‌بندی‌ها را انتخاب کرده و به مناطق معرفی می‌کنند. مناطق نیز بعد از بررسی، بهترین آذین‌بندی‌ها را به سازمان زیبا‌سازی‌ اعلام کرده و در نهایت بهترین‌ها معرفی می‌شوند.مدیرعامل سازمان زیباسازی اظهار داشت: به مناطق شهرداری، پرهیز از هرگونه اجرای نورپردازی غیراصولی و غیرضروری و همچنین لزوم استفاده از لامپ‌های کم مصرف با توجه به کمبود منابع برق، گوشزد شده است.

کد خبر 112373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز