سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم یادبود مرحوم پروفسور کارو لوکس استاد برجسته دانشگاه تهران در سالن شهید چمران دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم خانواده آن استاد فقید و جمع زیادی از استادان، کارکنان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه تهران و سایر دانشگاه هاحضور داشتند.

همچنین اسقف سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال، گئورگ وارطان نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی و واعظ زاده معاون سابق علمی رئیس جمهور از شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

خلیفه ارامنه تهران در این مراسم با اشاره به خدمات ارزنده علمی پروفسور لوکس گفت: استاد لوکس در حالی که از جایگاه رفیعی در عرصه علمی ایران و جهان برخوردار بود با دوستان و شاگردانش رفتار متواضع و صمیمانه ای داشت.

وی افزود: استاد لوکس با تجربه چند ده ساله علمی، شاگردانش را با آغوش گرم می پذیرفت و همیشه با روی گشاده تجربیاتش را در اختیار دیگران می گذاشت.

اسقف سرکیسیان تاکید کرد: از دست دادن این استاد ضایعه ای دردناک برای همه دوست داران علم است و وی نه تنها متعلق به ایران بلکه متعلق به کل جهان است.

همسر و تعدادی دیگر از استادان و دانشجویان و علاقه مندان چهره ماندگار مهندسی کشور در سخنان کوتاهی با اشاره به خدمات علمی و پژوهشی این استاد فقید یاد و خاطره مرحوم لوکس را گرامی داشتند.

پروفسور کارو لوکس در سال 1328 درشهر جلفای اصفهان در خانواده ای ارمنی چشم به جهان گشود.

وی از سال 1362 تا 1366 مدیر پژوهشگاه بنیادی بود و در سال 85 چهره ماندگار کشور شناخته شد.

از استاد لوکس تاکنون 150 مقاله در نشریات و 300 مقاله در کنفرانس های علمی ارائه شده است.

وی 17 تیر امسال بر اثر بیماری در سن 61 سالگی درگذشت.

کد خبر 112042

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز