شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

در حالی که پیدا‌کردن جای پارک در خیابان‌های شهر بی‌شباهت به پیدا‌کردن سوزن در کاه‌‌دان نیست

 برخی برای رزرو این کیمیای عصر مدرن به راهکا‌ر‌ها یا بهتر بگوییم ترفند‌های جدیدی روی آورده‌اند که در جای خود جالب توجه است. برای نمونه در حالی که برخی شهروندان برای رزرو جای پارک از جعبه‌ میوه و وسایل دیگر استفاده می‌کنند و در صورت تعدی راننده‌ها به این حریم غصبی، گاهی به‌زور هم متوسل می‌شوند

اما گروه دیگری نیز از راه‌های مسالمت‌آمیز‌تری وارد می‌شوند. آنها با نصب یک پارچه‌نوشته ساده راننده‌ها را از وجود خطراتی آگاه می‌کنندکه به‌هیچ‌وجه وجود خارجی ندارد. به این ترتیب راننده‌ها عطای این جای پارک خالی را به لقایش می‌بخشند و به گشت‌زنی طولانی خود برای یافتن جای پارک خالی ادامه می‌دهند.

به این وسیله نصب‌کننده پارچه‌نوشته یاد‌شده در اغلب موارد صاحب یک جای پارک می‌شود. البته برای مطمئن‌شدن از صحت و سقم تابلو‌ها بهتر است پیش از پارک‌کردن مطمئن شد زیرا ممکن است مندرجات تابلوی یاد‌شده صحیح باشد.

پوست و دباغ‌خانه

با اینکه این روز‌ها نام‌های دهان‌پرکن  برند‌های معروف بیش از کیفیت کالا برای برخی خریداران ارزش دارد اما هنوز هم گروهی یافت می‌شوند که سلامت خود و عمر بالای کالا را در اولویت قرار می‌دهند.

برای نمونه هنگامی‌ که می‌خواهند برای قلب‌دوم یا همان پاها، یک پاپوش مناسب تهیه کنند سراغ فروشندگانی می‌روند که داخل ویترین مغازه کفش‌هایی از جنس چرم طبیعی دارند. با وجود این همین گروه مورد اشاره گاهی طعمه فروشندگانی می‌شوندکه پوست‌هایی را می‌فروشند که هیچ‌گاه گذرشان به دباغ‌خانه نیفتاده است؛زیرا در اصل، چرم مصنوعی هستند و  بنابراین ویژگی‌های چرم طبیعی را ندارند.

جالب اینجاست که این چرم‌های مصنوعی در برخی فروشگاه‌هایی که نام چرم طبیعی را نیز یدک می‌کشند یافت می‌شوند. بنابراین بهتر است بر  نحوه کار چنین فروشنده‌هایی نیز نظارت بیشتر صورت گیرد.

 خرده‌فروشی در چهارراه

این روزها دوباره مانند چندین‌سال پیش تعداد افرادی که سر چهارراه‌ها مشغول دستفروشی هستند، زیاد شده‌ است؛ اجناسی که ‌کیفیت، قیمت، تاریخ‌مصرف و هیچ چیز دیگر آنها  مشخص نیست.

کافی‌است گهگاه از بعضی ازاین افراد قیمت جنسی را که می‌فروشند سؤال کنید؛ چنان قیمت کذایی‌ای  را می‌گویند که شوک ناشی از آن به‌گونه‌ای است که به‌قول معروف انگار برق سه‌فاز به آدم وصل کرده‌اند. اگر هم نسبت به قیمتی که داده‌اند اعتراض کنید در جواب می‌گویند «چقدر می‌خواهی بخری؟».

دست‌آخر اگر هر قیمتی را که مدنظر دارید بگویید، می‌گویند «همین‌قدر بده جنس مال شما». شاید همین جمله آنها یکی از نشانه‌های بی‌کیفیتی کالای آنها باشد. همچنین گهگاه اشخاصی دیده می‌شوند که اقدام به‌فروش سی‌دی و دی‌وی‌دی‌های غیرمجازی می‌کنند که به‌هیچ‌وجه محتویات داخل آنها مشخص نیست و ممکن است حتی خالی باشند‌. همه اینها در حالی است که خرید از این افراد می‌تواند ترافیک هم به‌دنبال داشته باشد.

کتابخانه با در بسته

بعضی از دانشجویان با ستون در شهر تماس گرفته و خواستار درج مطلبی راجع به بسته بودن کتابخانه‌های دانشگاه‌شان در فصل تابستان  شده‌اند. برخلاف اینکه این روزها کتابخانه‌های بوستان‌ها و فرهنگسراها برای بالابردن سطح عملی دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان اوقات فراغت آنها با جدیت مشغول به‌کار هستند،

اما گویا دانشجویان برای دسترسی به کتاب‌های تخصصی در برخی دانشکده‌ها به در بسته می‌خورند. این در حالی است که تعطیلی این کتابخانه‌ها به پیش از امتحانات پایان ترم و کنکور برمی‌گردد.

کد خبر 111789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز