همشهری آنلاین: پخش آگهی و اخبار، روش کالیفرنیایی برای بیشتر پول درآوردن و گسترش و نشر اطلاعات است

روز به روز که بر تعداد بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی کاشته شده درحاشیه بزرگراه‌ها افزوده می‌شود، نسل بعدی تبلیغات درون جاده‌ای آماده ورود به دنیای تبلیغات و بازاریابی است.

به گزارش شبکه فن آوری اطلاعات ایران، مرکز قانونگذاری ایالت کالیفرنیا بودجه‌ای را در نظر گرفته است تا پیرامون شروع طرح تبلیغات الکترونیک بر روی پلاک وسایل نقلیه تحقیقاتی را آغاز کند.

این حرکت که با هدف درآمدزایی این ایالت صورت می‌گیرد احتمال می‌رود که کسری بودجه 19 میلیارد دلاری این ایالت را جبران کند.

این دستگاه تقلیدی از یک پلاک راهنمایی رانندگی خودرو است و زمانی که اتومبیل در حرکت است دقیقا به شکل پلاک خودرو است اما زمانی که اتومبیل به مدت بیشتر از 4 ثانیه توقف می‌کند پلاک آن به یک صفحه تبلیغاتی دیجیتالی تبدیل می‌شود.

با این حال شماره پلاک خودرو حتی هنگام نمایش تبلیغات در بخشی از صفحه ، نمایش داده می‌شود.

حتی در مواقع ضروری می‌توان علائم هشدار یا اطلاعات ترافیک را بر روی این پلاک‌ها نمایش داد.

این پلاک‌های دیجیتالی صرفا برای نمایش تبلیغات و پیام‌های بازرگانی نمی‌باشند بلکه صاحبان آنها می‌توانند از آن برای مطلع کردن دیگران از پیام‌های شخصی خود استفاده کنند، یا به عنوان مثال طرفداری خود را از یک تیم ورزشی، گروه صنعتی... ابراز کنند.

کالیفرنیا اولین ایالت آمریکا است که این طرح در آن پیاده‌سازی می‌شود با این حال تولید چنین پلاک‌هایی هنوز در مرحله تحقیقات است و به تولید نرسیده است.

کد خبر 111750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز