سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

با اینکه کارشناسان بهداشت به‌ویژه‌ در روز‌های گرم سال، مصرف‌کنندگان مواد‌غذایی را به‌دقت روی تاریخ‌تولید و انقضای محصولات‌غذایی توصیه می‌کنند اما گاهی خریداران محصولات یاد‌شده‌ اثر گویایی از این تاریخ‌ها نمی‌یابند

برای نمونه نقطه‌های سیاهی که روی این بطری دوغ مشاهده می‌کنید نه یادگاری‌های عادی مگس‌هاست نه ذرات معلق درون بطری، بلکه نقطه‌های چاپی درهم و برهمی است که قرار بوده تاریخ تولید و انقضای محصول باشد که البته به‌قدری پراکنده چاپ شده است که هیچ‌‌ربطی به این تاریخ‌ها پیدا نمی‌کند.

چاپ روی بسیاری محصولات دیگر نیز به‌قدری مخدوش و ناخواناست که خواندن آنها فقط از یک کارشناس خط و مجهز به ذره‌بین‌های قوی بر می‌آید. نکته جالب ماجرا اینجاست که به جز این تاریخ به ظاهر مهم، باقی نوشته‌ها و تبلیغات روی بطری از چند متری قابل خواندن هستند.

دستکش‌های تابستانی

برخی تصور می‌کنند دستکش‌ به‌طور‌کلی ویژه فصل زمستان است و در فصول گرم سال هیچ کاربردی ندارد اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که چنین افرادی بخواهند برای نمونه یک اغذیه‌فروشی باز کنند و خود نیز پشت دخل باشند.

آنها با تصور‌ها و پیش‌فرض‌های یاد‌شده با همان دست فاقد دستکشی که اسکناس مملو از آلودگی را از خریدار دریافت می‌کنند  کاهو و خیارشور خرد کرده، خمیر نان باگت خالی کرده و بالاخره سوسیس و کالباس خرد می‌کنند و به‌دست مشتری می‌دهند. البته تعدادی از آنها با برخی حرکات نشان می‌دهند که اصول مراقبت و ایمنی را به خوبی می‌‌دانند.

برای نمونه با ورق‌های آلومینیومی و دیوار‌های کاذب چنان محل تهیه ساندویچ‌ها را از دید خریدار مخفی می‌کنند که هیچ‌کس از آنچه پشت پرده می‌گذرد با خبر نمی‌شود.

طعم تلخ دوچرخه‌سواری

با آغاز فصل تابستان سر و کله‌ بچه‌ها با دوچرخه‌‌هایشان در کوچه و خیابان‌ها پیدا می‌شود. موضوعی که بعضی از خانواده آن‌را به‌دست فراموشی می‌سپارند خطراتی است که هر آن، بچه‌ها را تهدید می‌کند. به هر حال دوچرخه‌سواری هم نکات خاصی را چه از نظر قوانین رانندگی و چه از نظر ایمنی می‌طلبد که نادیده گرفتن هرکدام از آنها  مانند تصویری که مشاهده می‌کنید می‌تواند منجر به حادثه‌ شود.

این در حالی است که شهرداری با رویکرد تفریح همراه با سلامت و ایمنی در چند سال اخیر و به‌ویژه امسال، تمهیداتی را در سطح شهر، از جمله در پارک‌ها برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته است. البته بهتر است اگر خانواده‌ها قول خرید دوچرخه را به فرزندان‌شان در قبال کسب نمرات خوب در امتحانات پایان سال تحصیلی داده‌اند تهیه پوشش‌ایمنی مانند زانوبند و غیره را هم به جایزه‌شان اضافه کنند.

خوابانیدن خودرو

تا به‌‌حال شده است که سوار خودرویی شوید که مالک آن با دستکاری در کمک فنرها کف خودرو را به سطح زمین نزدیک کرده باشد؟  به‌طور حتم اگر چنین کاری کرده باشید دست آخر از اینکه این خودرو را برای سفر کوتاه درون‌شهری انتخاب کرده‌ایدپشیمان شده‌اید. بعضی از مالکان خودروها ترجیح می‌دهند که خودروی خود را به‌اصطلاح خودشان بخوابانند و آن را اسپرت کنند.

در بعضی موارد خودروهایی دیده می‌شود که آنقدر به سطح زمین نزدیک شده‌اند که راننده آن با رسیدن به هر دست‌انداز یا همین ساندویچ‌های سرعت‌گیر نه‌تنها مجبور می‌شود کلی از سرعت خود بکاهد بلکه باید کج  از رویشان رد شود تا کف خودرو به آنها گیر نکند.

این در حالی است  که آنها با این کار علاوه بر صدمه رساندن به کیفیت فنی خودروی خود با ترمزهای ناگهانی، باعث ترافیک شده یا خودروهای پشتی را با خطر تصادف مواجه می‌کنند.

کد خبر 111537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز