همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در نوزدهمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را سنگر مستحکم صیانت از همه ارزش‌های الهی خواند

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد در این نشست، فرا رسیدن روز پاسدار را به تمامی پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این نشست گامی بلند در شناخت ماموریت‌ها و برنامه‌های آینده سپاه پاسداران باشد.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نه تنها نقطه اطمینان و امنیت خاطر ملت ایران بلکه همه یگانه‌پرستان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب جهان دانست و تصریح کرد: امروز سپاه به نماد تعالی انسان، شکوفایی و خودباوری یک ملت در برابر ستمگران و دفاع از مظلومان جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به همت و اراده بلند سپاهیان در عرصه‌های مختلف گفت: امروز به همت سپاهیان بسیاری از سنگرها فتح شده و بسیاری از عرصه‌های دور از دسترس، در دسترس قرار گرفته است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: ماموریت سپاه تنها صیانت از انقلاب در ابعاد دفاعی نیست، بلکه صیانت از ارزش‌ها، آرمان‌ها و فرهنگ انقلاب در عرصه‌های گوناگون از مسئولیت‌های این نهاد انقلابی است.

وی سپاه را نهالی غرس شده به دست امام راحل خواند که اکنون به درختی تنومند تبدیل شده که توانایی مقابله با طوفان‌های مستکبران را داراست و تصریح کرد: امروز سپاه نهادی است که سینه به سینه در برابر مستکبران عالم ایستاده و در صحنه‌های گوناگون ماموریت‌های خود را به شکل شایسته اجرا می‌کند.

وی قدرت و استحکام انقلاب اسلامی را برگرفته از اعتقادات، اندیشه و اراده ملت بزرگ ایران ارزیابی کرد و گفت: نظام اسلامی، یک مدل و روش جدید زمامداری است که با رهبری ولی فقیه عادل و مومن موجب شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های آحاد جامعه شده و همه اراده‌ها را حول یک محور جمع کرده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به همبستگی و دلبستگی بی‌نظیر ملت ایران و فتح قله‌های پیشرفت و افتخار تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا اکنون مستحکم‌ترین نظام سیاسی دنیاست و پشتوانه مردمی، نقطه اتکاء آن است.

وی افزود: امروز مدل جمهوری اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشیده است و با قدرت و قاطعیت آرمان‌های الهی و جهانی را دنبال می‌کند و ملت هم با شعار یگانه‌پرستی، دینداری و پیروی از رهبری انقلاب پیگیر آرمان‌های جمهوری اسلامی هستند و نقطه عصبانیت مستکبران همین‌جاست.

وی تصریح کرد: دشمنان ملت ایران خیلی کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند به جمهوری اسلامی ایران ضربه‌ای وارد کنند. البته شیطنت‌ها همچنان ادامه دارد، اما ملت ایران از مرز توطئه عبور کرده است، به طوری که سطح سیاسی ملت ایران بسیار بالاتر از سطحی است که آن‌ها نفس می‌کشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به صف‌آرایی گسترده و پیچیده مستکبران در مقابل انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که 200 سال سابقه برده‌داری در پرونده‌شان وجود دارد و موجودیت‌شان در نابودی سایر ملت‌هاست و از دیکتاتورترین دیکتاتورها حمایت می‌کنند، امروز پرچمدار آزادی و حقوق بشر شده‌اند و در مقابل حرکت توحیدی نظام جمهوری اسلامی قد علم کرده‌اند.

وی افزود: به فضل الهی این دست و پا زدن‌ها آخرین موانع در برابر کاروان توحید است آن‌ها می‌دانند که زورشان به ملت ایران نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: به فضل الهی انقلاب اسلامی توانسته است بدنه بسیاری از ملت‌ها را به طور کامل فتح کند که اندیشه انقلاب و معیارهای آن را در همه جای جهان گسترش دهد؛ چراکه در آمریکای جنوبی ما همان حرفی را می‌شنویم که در آفریقا، چین و اروپا می‌شنویم.

احمدی‌نژاد افزود: اگر امروز در اروپا و آمریکا اجازه دهند که رفراندومی برگزار شود شما خواهید دید که ملت‌های این کشورها نیز دل‌شان با ملت ایران است.

وی با بیان این‌که " قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران ظاهرش هجومی است، اما باطنش دفاعی است" گفت: تمام ساختارهای سیاسی – امنیتی و اقتصادی که آن‌ها برپا کرده‌اند در حال انهدام است که یکی از آن‌ها شورای امنیت است. آن‌ها فهمیده‌اند که با صدور قطعنامه نمی‌توانند تاثیری بر ملت ایران بگذارند.

رئیس شورای عالی اقتصاد تصریح کرد: از روزی که آن‌ها قطعنامه چهارم را علیه ایران صادر کرده‌اند بورس ایران روز به روز بالاتر رفته است.

وی با بیان این‌که " دعوای امروز ملت ایران با دشمنان بر سر زمین، قدرت‌طلبی و چپاول ثروت ملت‌ها نیست" گفت: دعوای ما اولا سر موجودیت انسان است؛ چراکه آنان انسان را له و تحقیر کرده‌اند، نوع انسان را سرکوب کرده اند و همه استعدادهای انسان را از بین برده‌اند و از سوی دیگر فساد را در زمین ترویج داده‌اند و ما امروز مدافع موجودیت انسانیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز به یک انقلاب جهانی و منادی بیداری فطرت‌های انسان‌ها تبدیل شده است به طوری که هرجا انسانی باشد با این انقلاب احساس آشنایی می‌کند. امروز نیازی نیست که ملت ایران برای رساندن پیام خود لشکرکشی کند؛ چراکه پیام ملت ایران در سراسر جهان منتشر شده است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که " محال است ملت ایران از موضع انسانی خود عقب‌نشینی کند" گفت: رییس‌جمهور آمریکا می‌توانست از فرصت به وجود آمده استفاده کند اما این کار را نکرد و به رژیم صهیونیستی باج داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که " استکبار به دنبال مدیریت در تمام جهان است" گفت: موضوع بمب اتم بهانه‌ای است که آن‌ها مطرح کردند؛ چراکه اگر آن‌ها از این بمب می‌ترسند یا بزدلند یا دروغگو که به اعتقاد بنده هر دوی این‌ها هستند.

وی ادامه داد: امروز نام ایران نام یک جغرافیا و نظام سیاسی نیست نام ایران رایحه آزادگی و عدالت و شمیم انسانیت، دوستی و محبت است.ما امروز در انقلاب جهانی در حال حرکتیم که از مقدمه آن عبور کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور خطاب به فرماندهان عالیرتبه سپاه گفت: بدانید با قدرت فرهنگی سینه به سینه در برابر دشمنان ایستادگی خواهیم کرد و آنان را به زمین خواهیم زد. به فضل الهی و در آینده‌ای نزدیک دشمنان ما خواهند فهمید که ملت ایران یک قدرت جهانی است.

وی در ادامه با بیان این‌که « قدرت استعمار در حال فرو ریختن است و انقلاب اسلامی با یک فرهنگ نوظهور جدید در حال گسترش است» گفت: امروز افق نگاه ما باید جهانی باشد البته دشمنان از پیشرفت‌های ملت ایران به خصوص سپاه پاسداران ناراحتند که در این موضوع پاسخ ما روشن است.

وی در ادامه سپاه را تجلی کامل اخلاق و کار برای خدا دانست و گفت: اگر تمامی کارها برای خدا باشد نیازی به تغییر نخواهیم داشت؛ چراکه عشق به آرمان‌های الهی باعث خواهد شد تا به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که " نگاه به سپاه نگاه نظامی نیست" گفت: امروز سپاه باید در عرصه‌های ملی و فرهنگی همچون گذشته پیشتاز باشد البته موانعی وجود دارد که باید برداشته شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: امروز سپاه زنده است به طوری که این نیرو نقطه درخشان ملت ایران است. باید تلاش شود تا این نقطه حفظ شود؛ چراکه فردای روشن متعلق به شماست.

کد خبر 111523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز