گروه اقتصادی: نحوه اطلاع‌رسانی دولت و زیرمجموعه‌ها در مورد تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه موجب سرگردانی شهروندان و آشفتگی در خدمات و فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی شد

 به گزارش همشهری، پس از اعلام تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه، برخی از سازمان‌ها و نهادها به‌صورت جداگانه اقدام به صدور اطلاعیه برای اعلام تعطیلی یا عدم‌تعطیلی و حتی تغییر پی‌درپی موضع خود کردند.

در برخی استان‌هایی که جزء استان‌های تعطیل شده از سوی دولت نبودند، اطلاعیه‌هایی مبنی بر عدم‌تعطیلی صادر شد. برخی استان‌ها نیز رأسا اقدام به اعلام تعطیلی کردند. برخی نهادها از جمله دانشگاه‌ها که فصل امتحانات خود را می‌گذراندند مجبور به صدور اطلاعیه‌های مختلف کردند.

با وجود اینکه دولت در اطلاعیه خود از تعطیل نبودن بانک‌ها و مراکز خدماتی مثل بیمارستان‌ها خبر داده‌بود اما برخی بانک‌های دولتی در تهران و سایر استان‌ها فعالیت خود را به حالت نیمه‌تعطیل درآوردند.

از سوی دیگر، تعطیلی بخشی از کشور و برخی نهادها، مشکلات جدی بر سر خدمات‌رسانی به شهروندان و فعالان اقتصادی ایجاد کرد. واگذاری اختیار تصمیم‌گیری به برخی استانداران برای تعطیلی نیز بر این مشکلات افزود. این شرایط بیش از همه مراکز صنعتی و فعالان بخش خصوصی را در زحمت مضاعف قرار داد.

کد خبر 111403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز