دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

لیورپول با انتصاب هاجسون به‌عنوان سرمربی جدید خود تنها یک تکه از پازل آینده مبهمش را جور کرد.

برای موفقیت در این باشگاه قدیمی که سال‌هاست در حسرت قهرمانی در لیگ برتر انگلیس می‌سوزد، مربی تازه، یعنی هاجسون باید چند نکته را در نظر بگیرد که در میان آنها 5 فرمان زیر اساسی‌ترین آنها هستند.

اولین فرمان: متقاعد کردن جرارد، کاراگر، تورس و ماسکرانو برای ماندن در لیورپول

خود هاجسون هم به خوبی این نکات را درک می‌کند چون پس از مراسم معارفه‌اش در باشگاه اعلام کرد باید هر چه سریع‌تر با جرارد و کاراگر گفت‌وگو کند. قرار است پس از ملاقات با این دو، هاجسون بلافاصله با ماسکرانو و فرناندو تورس تماس بگیرد. او در نخستین کنفرانس مطبوعاتی‌اش به‌عنوان مربی باشگاه، صداقت را به باشگاهی تزریق کرد که ستاره‌هایش مدت‌هاست قول‌های شکسته شده مدیران باشگاه را نظاره می‌کنند.

چیزی که اما او نمی‌تواند به جرارد و تورس ارائه کند تضمین اراده باشگاه برای رقابت بر سر جایزه‌های بزرگ است. او گفت: استیوی (جرارد) عمل می‌خواهد نه حرف. او می‌خواهد بازیکنانی در سطح خودش با باشگاه قرارداد ببندند و او آنقدر باهوش هست که بداند نمی‌توانم به او این تضمین را بدهم و اگر من سعی کنم به او همان چیزهایی را بگویم که او به خوبی می‌داند هیچ تضمینی پشت آنها نیست دیگر به من احترام نخواهد گذاشت.

فرمان دوم: بازسازی باشگاه با دست‌کم 5 قرارداد جدید در تابستان

هاجسون احتمالا علاقه‌مند است که برد هانگلاند را در آنفیلد داشته باشد تا از او برای جبران ضعف‌های خط دفاعی در نبردهای هوایی استفاده کند. اما یکی از بندهای قرارداد این مربی این است که از فولام هیچ بازیکنی به لیورپول منتقل نکند. او می‌گوید: من دوران خوبی در باشگاه فولام داشتم اما اینجا به مدیر باشگاه قول داده‌ام که نمی‌خواهم با انتقال بازیکنان فولام، به این باشگاه ضربه وارد کنم چون این کار اصلا درست نیست. اما با این حال لیورپول به بازسازی اساسی نیاز دارد. برای اینکه کیفیت بازی تیم هفتم فصل قبل لیگ برتر بهبود پیدا کند، هاجسون به یک دفاع چپ و  دست‌کم2 هافبک برای حمایت از تورس در خط حمله نیاز دارد. هاجسون به خریدهای زیادی برای بهبود وضعیت تیم لیورپول احتیاج دارد؛ با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که پول فروش بازیکنانی مانند رایان بابل، آلبرت‌ری‌یرا و فیلیپ دگن در اختیار او گذاشته شود تا بتواند با آنها تیم را تقویت کند.

فرمان سوم: مواجهه با مشکلات مالی و مالکیت باشگاه

هاجسون در بدترین شرایط ممکن به لیورپول پیوسته است. بحران‌های مالی که نتیجه مدیریت تام هیکس و جورج جیلت است، این باشگاه را به‌شدت بدهکار کرده و این حقیقتی است که هاجسون باید با آن روبه‌رو شود. خود او در نخستین روز کاری‌اش در باشگاه در این باره گفت: این ناامیدکننده است که در نخستین روز کار به‌عنوان مربی جدید باشگاه، سایه مشکلات مالی باشگاه را بر سر مسائل فوتبالی ببینید. مسئله مالکیت باشگاه همیشه در ذهن من خواهد بود و چیزی نیست که تنها من را اذیت کند. این درحالی‌ است که مارتین بروتون، مدیر باشگاه گفته است: ما به کسی نیاز داریم که کشتی را در مسیر خود
 قرار دهد. باید دید هاجسون آیا کسی هست که کشتی را به مسیر خود بازگرداند یا نه.

فرمان چهارم: ایجاد یک رابطه کاری با دالگلیش و تصمیم‌گیری درباره کادر فنی

کنی دالگلیش هنگامی که قرار بود به همراه کریستین پورسلاو ‌دنبال یک مربی برای لیورپول بگردد یکباره اعلام کرد که دوست دارد خودش مربی باشگاه باشد. بروتون اینگونه به این خواسته دالگلیش، اسطوره باشگاه پاسخ داد: کنی، شغل را می‌خواست اما هرگز نامزد تصدی آن نبود.

هاجسون به‌عنوان مربی باشگاه از حمایت هواداران برخوردار خواهد بود و دالگلیش اعلام کرده است که از او حمایت خواهد کرد. او گفته است: خیلی علاقه‌مندانه به این انتصاب نگاه می‌کنم. من روی را خیلی وقت است که می‌شناسم و احترام زیادی برای او قائل هستم. در کنار آن در نخستین ابراز عقیده درباره کادر فنی تیم، هاجسون گفت که علاقه‌ای ندارد سامی لی، دستیار بنیتس در تیم باقی بماند. او در این باره گفت: ترکیب دستیاران و کادر فنی تیم مسئله‌ای است که ما در چند روز آینده درباره آنها صحبت خواهیم کرد. با این حال به‌نظر می‌رسد او تأیید کرده است که ادورادو ماسیا به‌عنوان یکی از اعضای کادر فنی در باشگاه باقی بماند.

فرمان پنجم: راضی نگه‌داشتن طرفداران که همان گرفتن نتایج راضی‌کننده است

طرفداران تیم لیورپول را می‌توان به آنهایی که می‌ترسند هاجسون چیزی برای گفتن نداشته باشد و آنهایی که به آرامش او اعتماد دارند و می‌گویند انتصاب او می‌تواند موفقیت را به تیم بازگرداند تقسیم کرد. همه اینها اما وقتی که آرسنال برای بازی افتتاحیه لیگ‌برتر به آنفیلد بیاید از او و تیم محبوب خود حمایت خواهند کرد. هاجسون می‌گوید: نمی‌دانم که واکنش طرفداران چه خواهد بود.

اما طرفداران تیم همیشه از مربی، باشگاه و تیم حمایت کرده‌اند. نمی‌دانم که چرا نباید انتظار حمایت خوبی از آنها داشته باشم.  حمایت طرفداران پس از نخستین کنفرانس خبری او در باشگاه خوب و مثبت بوده است اما همان طور که خود او درباره جرارد گفته، عمل است که به حساب می‌آید نه حرف.

حمایت کاراگر از هاجسون

جیمی کاراگر اعلام کرده است که هر کاری می‌کند تا از روی هاجسون به‌عنوان مربی جدید لیورپول حمایت کند.او گفته است که دیگر در تیم ملی انگلیس بازی نخواهد کرد و تنها روی مسائل باشگاه در آنفیلد متمرکز خواهد شد.

روی هاجسون که به امید بازگرداندن لیورپول به روزهای افتخار باشگاه به آنفیلد آمده است اعلام کرده که کاراگر قلب تیم است و برای موفقیت قرمزها هر کاری خواهد کرد.کاراگر درباره وضعیتش گفت: در انتهای فصل چند مصدومیت برایم پیش آمد و من خوشحال شدم که در جام جهانی و برای کاپلو کار کردم. اما گفته‌ام که مهم‌ترین چیز برای من لیورپول است و می‌خواهم تلاشم را برای موفقیت این باشگاه انجام بدهم. ما مربی جدیدی داریم و من می‌خواهم به او کمک کنم تا به آنجایی که به آن تعلق داریم بازگردیم.   او همچنین درباره کار سخت هاجسون برای متقاعد کردن تورس و جرارد برای ماندن در تیم گفت: به‌نظر من صحبت‌های زیادی در این باره است اما آنهایی این چیزها را می‌گویند که به باشگاه فشار بیاورند. به‌نظر من هیچ کس این افراد را نمی‌شناسد. من مطمئن هستم که آنها فصل بعد هم در باشگاه خواهند بود.

منبع: گاردین

کد خبر 111016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز