گروه شهری: مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از نصب کامل مجسمه‌های جایگزین 6 مجسمه به سرقت رفته، خبر داد و گفت:

مجسمه «زندگی» اثر خانم امدادیان و «ابن سینا» در پارک بهجت آباد هفته آینده نصب خواهند شد.

جواد شوشتری خاطرنشان کرد: مجسمه‌های «صنیع‌ خاتم»، «دادمان»، «استاد معین»، «ستارخان»،  «باقرخان» و اثر انتزاعی مرحوم مددی هفته گذشته نصب شدند.

وی با اعلام اینکه مجسمه‌های فوق به جز اثر مرحوم استاد مددی در پارک ایرانشهر، توسط همان هنرمندان قبلی دوباره ساخته شده‌اند، افزود: مجسمه‌های جدید از جنس فایبرگلاس است که در همان ابعاد ساخته و در محل قبلی نصب شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه روند پیگیری سرقت مجسمه‌های قبلی توسط شهرداری تهران ادامه دارد گفت: برای حفظ جایگاه آثار به سرقت رفته در نگاه مردم مجسمه‌های جدید جایگزین می‌شود و اگر مجسمه‌های به سرقت رفته کشف شوند حتما جایگزین مجسمه‌های جدید ساخته شده می‌شوند. وی اضافه کرد: روند ترمیم و جایگزینی سایر مجسمه‌های برداشته‌شده نیزتوسط شهرداری ادامه دارد.

سرقت مجسمه‌های شهر تهران اسفندماه سال گذشته شروع شد و پس از پایان تعطیلات نوروزی بود که به‌تدریج اخباری مبنی بر ربوده‌شدن مجسمه‌هایی از سطح شهر تهران منتشر شد. موضوع ناپدید شدن این مجسمه‌ها به حدی توجه افکار عمومی را در ایران جلب کرد که بسیاری از مسئولان مجبور به اظهارنظر در این مورد شدند.

احمد مسجد جامعی، از اعضای شورای شهر تهران درباره توجه افکار عمومی به این مسئله گفته‌بود ادامه این سرقت‌ها نوعی لجبازی و بی‌اعتنایی به افکار عمومی، هنر، هنرمندان و مشاهیر ملی است و به اعتماد اجتماعی لطمه می‌زند.

وی در جلسه علنی شورای شهر تهران از مسئولان خواسته بود هر چه زودتر تکلیف این موضوع را مشخص کنند.اما پس از افزایش تعداد مجسمه‌های سرقت شده، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز این سرقت‌ها را سازمان یافته و پیگیری سرقت مجسمه‌ها را وظیفه نیروی انتظامی دانست و گفت که بنا نیست شهرداری مسئولیت امنیت را هم به‌عهده بگیرد.

حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران بزرگ هم اعلام کرده بود که تیمی ویژه در آگاهی تهران بزرگ تشکیل شده تا پرونده سرقت مجسمه‌های تهران را پیگیری کند. عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی تهران نیز از آغاز رسیدگی به موضوع سرقت مجسمه‌های پایتخت به‌عنوان مدعی العموم خبر داده بود اما در حال حاضر حدود 2ماه است که روند سرقت مجسمه‌ها متوقف شده و تا‌کنون عاملان این سرقت‌ها مشخص نشده‌اند.

کد خبر 110902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز