یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

سرقت از بنز پلاک سیاسی دست سارقان سابقه‌دار را رو کرد.

با دستگیری این سه مرد جوان مشخص شد که آنها سارقان سابقه‌داری هستند که تا‌کنون چندین بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده‌اند. صبح پنجشنبه 20 خردادماه امسال، دبیر اول یکی از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور به کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم رفت و از سرقت پول‌ها و مدارکش توسط ماموران قلابی خبر داد.

این مرد به ماموران گفت: برای انجام کاری به ایران آمده بودم و دقایقی پیش همراه مادرم با خودروی بنز در جاده منتهی به بهشت‌زهرا در حرکت بودیم که یک پراید سفید نزدیک ماشینم شد و سرنشینان آن از من خواستند توقف کنم.

وی ادامه داد: 3 مرد داخل این پراید بودند که یکی از آنها بی‌سیم در دست داشت. من که تصور می‌کردم آنها مامور هستند، توقف کردم و 2 نفر از آنها از ماشین پیاده شدند. شاکی افزود: مردان جوان خود را مامور معرفی کردند و یکی از آنها کارت شناسایی‌اش را برای چند ثانیه به من نشان داد و بعد هم گفتند که قصد بازرسی داخل ماشینم را دارند.

آنها بعد از برداشتن مقداری دلار، یورو و پول نقد به ارزش 700 هزار تومان از داخل کیفم، به سرعت سوار خودروی خود شدند و پا به فرار گذاشتند.بعد از اظهارات این مرد، طرح مهار، آغاز و مشخصات پراید سفید رنگ و سرنشینان آن به همه تیم‌های گشت پلیس مخابره شد.

ماموران همه خیابان‌های منتهی به محل سرقت را زیرنظر گرفتند و بعد از چند ساعت گشتزنی، متوجه خودروی پرایدی شدند که در آزاد راه  آزادگان، سد راه یک خودروی سواری دیگر شده بود. مشخصات سرنشینان پراید شباهت زیادی به مشخصات سارقان تحت تعقیب داشت و به‌نظر می‌رسید آنها با متوقف کردن یک خودروی دیگر قصد سرقت یا اخاذی از راننده آن را داشته باشند.

ماموران که مطمئن بودند سارقان مامورنما را شناسایی کرده‌اند، برای دستگیری آنها وارد عمل شدند اما متهمان به محض مشاهده پلیس، سوار خودروی خود شدند و پا به فرار گذاشتند.

دستگیری در مزرعه

به‌دنبال این ماجرا، عملیات تعقیب متهمان شروع شد و چند تیم گشتی دیگر هم به کمک ماموران کلانتری آمدند. بعد از چند دقیقه تعقیب و گریز و شلیک تیرهای اخطار، سارقان که تمامی راه‌های فرار را بسته می‌دیدند، در کنار گندمزارهای اطراف شهرری توقف کردند و با پای پیاده شروع به دویدن به سوی مزارع کشاورزی کردند. عملیات تعقیب متهمان این بار در مزارع کشاورزی ادامه یافت و ماموران بعد از شلیک چند تیر هوایی، سارقان را متوقف و آنها را دستگیر کردند.

با کشف تمامی اموال دبیر اول سفارت از متهمان، ماموران متوجه شدند که آنها با چسباندن نوار چسب به دور یک قاب عینک، آن را شبیه بی‌سیم درست کرده بودند تا با استفاده از آن نقشه‌های خود را عملی کنند.

مجرمان سابقه‌دار

هر سه‌ متهم بعد از انتقال به دادسرای شهرری، در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیق از آنها ادامه یافت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد این سه‌ متهم از مجرمان حرفه‌ای طایفه فیوج هستند که دارای مهارت بسیار بالایی در ارتکاب سرقت تحت پوشش مامور هستند. آنها پیش از این هم به جرم ارتکاب جرایم مختلف از جمله سرقت،  دستگیر و روانه زندان شده بودند.

با این اطلاعات، بازجویی از سارقان شروع شد و آنها علاوه بر سرقت از دبیر اول سفارت، به چندین سرقت دیگر با همین شگرد در مناطق مختلف تهران، ورامین و شهرری اعتراف کردند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان درخصوص ارتکاب سرقت‌های متعدد تحت پوشش مأمور و احتمال افزایش تعداد مالباختگان، بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری دستور انتشار عکس بدون پوشش چهره هر سه‌متهم را صادر کرده و از مالباختگان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یا شعبه دوم بازپرسی در دادسرای شهرری مراجعه کنند.

کد خبر 110486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز