شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

برزیل پس از پیروزی سخت مقابل حریف کوچکی چون کره‌شمالی، در دیداری دشوار با ساحل عاج، شانس این را دارد که راهیابی خود به مرحله حذفی را قطعی کند

تیم دونگا اگرچه در نخستین بازی خود در جام نوزدهم به زحمت افتاد اما در نهایت پیروزی 2بر یک، این تیم را با 3 امتیاز در رتبه اول گروه G قرار داد. برد در بازی 30 خرداد  مقابل یکی از مدعیان آفریقایی به معنای قطعی‌شدن صعود برزیل به دور بعد است؛ با این شرط که ساحل عاج، همچون کره‌شمالی، با ارائه یک بازی تدافعی راه رسیدن ستارگان برزیل به دروازه را سد نکند.

ژولیو سزار، دروازه بان برزیل در این باره می‌گوید:  ساحل عاج هجومی‌تر از کره‌شمالی بازی خواهد کرد و این به ما کمی فضا خواهد داد. برای ما خیلی سخت است با تیمی بازی کنیم که فقط به دفاع فکر می‌کند نه به حمله.

دیدار امروز در ساکر سیتی نخستین رویارویی برزیل با ساحل عاج به شمار می‌رود و اگرچه برزیل پیش از این در هر 5 تقابل خود با تیم‌های آفریقایی در جام جهانی پیروز شده اما نباید حریف امروز خود را که به گرفتن امتیاز نیاز مبرم دارد،  دست کم بگیریم.

ساحل عاج در دیدار نخست خود به‌رغم ارائه نمایشی خوب، نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل پرتغال دست پیدا کندو با تنها یک امتیاز راه سختی را برای رسیدن به مرحله حذفی در پیش دارد. شکست در بازی امروز اگرچه به معنای حذف شاگردان اسون گوران اریکسون نیست اما این تیم را در شرایط بحرانی قرار می‌دهد به‌خصوص اگر پرتغال مقابل کره‌شمالی به پیروزی برسد.

مشخص نیست، دیدیه دروگبا، بهترین مهاجم تیم که پیش از شروع مسابقات دچار شکستگی بازو شده امروز از ابتدا در ترکیب قرار می‌گیرد یا نه اما از آنجا که وی در طول 20 دقیقه بازی خود مقابل پرتغال ظاهراً مشکلی نداشت احتمالاً در برابر برزیل طبق وعده اریکسون نقش بیشتری ایفا خواهد کرد.

امانوئل ابوئه، مدافع ساحل عاج در این باره می‌گوید:  همه بازیکنان، احساس خیلی خیلی خوبی دارند و ما به‌خودمان اطمینان داریم. اگر دروگبا بازی کند که عالی می‌شود. وی همچنین امیدوار است که نمایش خوب هم تیمی هایش مقابل برزیل، ساحل عاج را در بازی امروز به موفقیت برساند:  اگر خوب دفاع کنیم باید بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. برزیل تیم بزرگی است؛ همه این را می‌دانند اما این موضوع به ما انگیزه می‌دهد و ما باید بهترین بازی خود را ارائه کنیم.

برزیل اما در بازی قبل خود نتوانست رضایت هوادارانش را جلب کند. تیم دونگا‌  که بازیکنانی چون رونالدینیو، پائولو هنریکه گانسو، نیمار و الکساندر پاتو را در فهرست خود نادیده گرفت، نشان داد‌ که در شکستن قفل دفاعی حریف مهره‌های لازم را ندارد. با وجود این روبینیو امیدوار است که برزیل در بازی‌های بعدی ماهیت خود را به نمایش بگذارد: روند تیم ما به‌گونه‌ای است که با انجام بازی‌های بیشتر بهتر خواهیم شد.

امیدوارم این برای رسیدن به پیروزی مقابل ساحل عاج و به دست آوردن جایی در مرحله بعد کافی باشد. درصورتی که کاکا باز هم نتواند شرایط ایده‌آل خود را پیدا کند، این احتمال وجود دارد که دونگا وظیفه بازیسازی در بازی امروز را به روبینیو محول کند.

دونگا امروز با اریکسون‌ که در فصل 89-1988 مربیگری او در فیورنتینا را به‌عهده داشت، دیدار تازه می‌کند. اریکسون درباره وی می‌گوید:  من او را خیلی خوب می‌شناسم. من او را به فیورنتینا آوردم و یکسال با او کار کردم. حتی به‌عنوان یک بازیکن هم او همه مسائل تاکتیکی را درباره فوتبال می‌دانست.

کد خبر 110018

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز