همشهری آنلاین : هیئت وزیران دولت دهم در جلسه 9 خرداد 89 در بخشی از مصوبه افزایش حقوق کارکنان افزایش ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص میزان افزایش ضرایب حقوقی کارکنان و مستخدمان دولت و میزان افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران در سال 89 ضریب حقوق سال 1389 اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و قضات به میزان نه هزار و پنجاه و نه ریال (9059) تعیین می شود.

همچنین بر اساس این مصوبه ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1389 به میزان ششصد و سی و شش (636) ریال تعیین می شود.

در واقع سقف افزایش حقوق کارمندان دستگاههای موضوع اجزاء "د" و "ه" بند (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور از جمله نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی به میزان شش درصد (6%) تعیین می شود.

دکتر علی اکبر متکان معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت افزایش حقوق اساتید دانشگاه یادآور شده بود: در مجلس شورای اسلامی در سال جاری موضوعی به تصویب رسید که بر اساس آن افزایش حقوق اساتید نباید کمتر از افزایش حقوق کارمندان باشد.

وی اضافه کرده بود: بر این اساس به زودی تصمیم وزارت علوم برای افزایش حقوق اساتید اعلام خواهد شد.

در دوره دولت نهم در سال 85 افزایش حقوق اساتید با حدود 5.5 درصد انجام گرفته بود که کمتر از میزان افزایش 13 درصدی حقوق کارکنان دولت بود. در سال 87 افزایش حقوق اعضای هیئت علمی نیز به همان میزان افزایش حقوق کارمندان یعنی 13.6 درصد رسید.

کد خبر 108688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز