همشهری آنلاین: هشتمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی دختران آسیا در رده سنی نوجوانان با کسب عنوان قهرمانی ژاپن و راهیابی این تیم به اولین دوره مسابقات المپیک سنگاپور به پایان رسید.

به گزارش مهر، این دوره از رقابت‌ها با حضور 13 تیم در کوالالامپور مالزی پیگیری و جمعه شب (7 خرداد) با قهرمانی تیم ژاپن به پایان رسید. در مسابقه فینال این رشته، تیم ژاپن موفق شد با نتیجه 3 بر 0 (25 بر 21)، (25 بر 20) و (25 بر 14) از سد تیم چین بگذرد.

دختران والیبالیست ژاپن ضمن کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات، جواز ورود به رقابت‌های قهرمانی جهان و حضور در اولین دوره مسابقات المپیک نوجوانان جهان در سنگاپور را از آن خود کردند.

با برگزاری مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا و شناخت نماینده این قاره، چهره تیم‌های شرکت کننده در المپیک نوجوانان سنگاپور در بخش دختران نیز شناخته شد. بلژیک، مصر، پرو، سنگاپور و آمریکا تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

همچنین در پایان این رقابت‌ها که جنبه انتخابی مسابقات قهرمانی جهان را داشت، سه تیم ژاپن، چین و تایلند جواز حضور در جام جهانی والیبال دختران در رده سنی نوجوانان را به دست آوردند.

تیم والیبال نوجوانان کشورمان در دومین حضور خود در رده نهم آسیا ایستاد. دختران والیبالیست ایران در دوره قبل این مسابقات در فیلیپین به عنوان یازدهم دست یافته بودند که موفق به دوپله صعود در قاره آسیا شدند.

رده بندی نهایی این رقابت‌ها بدین ترتیب است:

1- ژاپن
2- چین
3- تایلند
4- کره جنوبی
5- چین تایپه
6- قزاقستان
7- استرالیا
8- مالزی
9- ایران
10- ویتنام
11- نیوزیلند
12- سنگاپور
13- هند

هشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا در بخش دختران از 30 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در مالزی برگزار شد.

کد خبر 108495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز