شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

محمود مولایی: نام محمد‌رضا خلعتبری در سال‌های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری مطرح شده و احتمالا مهم‌ترین اتفاق برای این بازیکن دعوت شدن به تیم ملی بود؛ بازیکنی که حالا یکی از نفرات اصلی تیم ملی به حساب می‌آید. خلعتبری یکی از بهترین‌های ذوب‌آهن در لیگ نهم بوده.

 او البته 4سالی است که در این تیم بازی می‌کند و در 3فصل گذشته هم نمایش قابل‌قبولی در ذوب‌آهن داشته است. امسال با این تیم در لیگ قهرمانان هم حضور دارد و با صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا در بین 4تیم ایرانی حاضر در این مسابقه‌ها بهترین نتایج را گرفته است. جالب اینکه بازی‌های خلعتبری در دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا یک بار گزارشگر تلویزیونی عربستان را به وجد آورد و گفت: «تیم ملی ایران در آینده نزدیک از وجود بازیکنی در حد بین‌المللی که می‌تواند خطر جدی برای هر تیمی باشد برخوردار خواهد بود.»

این بازیکن می‌تواند با حضور در ذوب‌آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان هم بازی کند و این احتمال هست که در فصل نقل و انتقالات به تیم دیگری برود. او در صحبت‌هایش به‌طور غیرمستقیم از این موضوع می‌گوید و اینکه «ذوب‌آهن به قدری تیم بزرگی است که چه من باشم و چه نباشم، هیچ تأثیری در موفقیت‌های این تیم نمی‌گذارد.» در عین حال، از تیم خاصی صحبت نمی‌کند و معتقد است در فصل نقل و انتقالات همه چیز مشخص می‌شود.

  • اگر از ذوب‌آهن جدا شوی، نگران این موضوع نیستی که مرحله یک هشتم نهایی را از دست بدهی؟

دوست ندارم بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهم. ذوب‌آهن در این مسابقه‌ها نتایج خیلی خوبی گرفته و موفق بوده. ما بهتر از 3نماینده دیگر بودیم و الان نگاه همه مسئولان به ذوب‌آهن است و می‌خواهند بدانند ذوب‌آهن تا چه مرحله‌ای پیش می‌رود.

  • فکر می‌کنی ذوب‌آهن تا چه مرحله‌ای از لیگ قهرمانان صعود کند؟

من مطمئنم که ذوب‌آهن به نیمه نهایی این مسابقه‌ها می‌رسد. ذوب‌آهن پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند جزو 4تیم برتر لیگ قهرمانان باشد.

  •  البته ذوب‌آهن برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی کار دشواری دارد. ذوب‌آهن هم در مرحله پلی‌آف مقابل مس قرار گرفت و صعود حداقل یک تیم ایرانی به مرحله یک هشتم قطعی بود.

 به‌نظر من در بازی با مس، ذوب‌آهن لیاقت صعود به مرحله یک هشتم را داشت و خوشحالم که پیروز این مسابقه ما بودیم. وضعیت در مرحله حذفی به‌گونه‌ای بود که ذوب‌آهن باید به مصاف مس می‌رفت. بچه‌ها در این بازی زحمت زیادی کشیدند و توانستیم این تیم را ببریم.

  • ذوب‌آهن در لیگ نهم جلوی مس ناکام بود. یک بار با نتیجه 5-2 به حریف باختید و یک بار هم بازی مساوی شد. قبل از بازی هم آقای ابراهیم‌زاده از این موضوع ابراز نگرانی کرده بود و آیا این مسئله روی بازیکنان تأثیر گذاشته بود؟

به هر حال، تا حدودی استرس داشتیم. مس تیم خوبی است و مربی خوبی هم دارد. ولی ما به فکر برد بودیم و تیمی که می‌خواهد به فینال لیگ قهرمانان برسد، باید تلاش بیشتری کند؛  البته من گفتم که ذوب‌آهن به نیمه نهایی می‌رسد، ولی هدف ذوب‌آهن رسیدن به فینال این رقابت‌هاست.

  • با این وجود، نگفتی که در لیگ قهرمانان همراه ذوب‌آهن هستی یا از این تیم جدا می‌شوی؟

قرارداد من الان تمام شده و می‌توانم از ذوب‌آهن جدا شوم. ولی هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

  • ظاهرا از یک تیم تهرانی پیشنهاد داری و گفته می‌شود فصل بعد برای این تیم بازی خواهی کرد؟

پیشنهادهایی شده. اما هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. البته من 4سال است که برای ذوب‌آهن بازی می‌کنم و وقتی به این تیم آمدم، تلاشم را بیشتر کردم. در این تیم به موفقیت‌های زیادی رسیدم و در همین فصل گذشته در جام حذفی نتایج خوبی گرفتیم و با بدشانسی به
گسترش فولاد باختیم و حذف شدیم. ذوب‌آهن همچنان در لیگ قهرمانان حضور دارد و من برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم! این تیم، مربی و بازیکنان خوبی دارد و حتی در لیگ برتر هم می‌توانست قهرمان شود.

  • در مقطعی از لیگ نهم، سپاهان افت کرد و ذوب‌آهن نتایج خوبی گرفت. به‌نظر می‌رسید ذوب آهن بتواند به صدر جدول هم برسد، اما این اتفاق رخ نداد و با نزدیک‌شدن به اواخر لیگ، ذوب‌آهن افت کرد. فکر می‌کنی دلیلش چیست؟

 ذوب‌آهن باید در 3جام می‌جنگید؛ در لیگ قهرمانان که نتایج خوبی گرفت و در جام حذفی هم خوب پیش رفت. اما قبول دارم که در لیگ باید کار را تمام می‌کردیم و به صدر جدول می‌رسیدیم. بعضی وقت‌ها اتفاق‌هایی می‌افتد؛ مثلا ما در بازی با پیکان در دقیقه 93 گل خوردیم و باختیم. در لیگ هشتم هم بدشانس بودیم و در بازی آخر قهرمانی را از دست دادیم. اما ذوب‌آهن تیم شایسته‌ای بود و می‌توانست قهرمان شود. با این حال، باز هم خوشحالم که سپاهان به‌عنوان دیگر تیم اصفهانی قهرمان شد.

  • فکر می‌کنی ذوب‌آهن چه مشکلی دارد که در سال‌های اخیر همیشه مدعی قهرمانی بوده و قهرمان نشده است؟

 پارسال که انصافا بدشانس بودیم. بالاخره فوتبال است دیگر. ذوب‌آهن اگر نتوانسته قهرمانی لیگ را به دست بیاورد  اما قهرمان جام حذفی شد. قهرمان جام حذفی چیز کمی نیست.

  • البته درخشش ذوب‌آهن در سال‌های اخیر با درخشش بازیکنی چون تو هم همراه بوده. قبول داری که بازی‌هایت در این تیم بیشتر به چشم آمده؟

 قبول دارم. من چند سالی در شموشک بازی کردم و بعد از آن به خاطر خدمت سربازی به ابومسلم رفتم. در ابومسلم بودم که آقای کربکندی مرا برای بازی در ذوب‌آهن انتخاب کرد. او با این کار لطف بزرگی در حق من کرد. چون مرا به تیمی آورد که تاکتیک‌پذیر است و شرایط خیلی خوبی داشت. در واقع آقای کربکندی برایم زحمت زیادی کشید. بعد از او، آقای ابراهیم‌زاده هم تیم خوبی را درست کردند و در فصل گذشته ما روی زمین خیلی خوب بازی می‌کردیم.

  • و با درخشش در ذوب‌آهن به تیم ملی رسیدید؟

 دوست دارم باز هم پیشرفت کنم و بتوانم در تیم ملی توانایی‌هایم را نشان دهم.
 البته در دورانی به تیم ملی دعوت شدی که تیم ملی هم موفقیت‌های گذشته را تکرار نکرد.

  • فکر می‌کنی دلیلش چیست؟

وقتی به تیم ملی دعوت شدم، مربیان تیم ملی دست به جوانگرایی زده بودند. به‌نظر من، جوانگرایی باعث افت تیم ملی شده. ولی مطمئن باشید که رفته‌رفته وضعیت تیم ملی بهتر می‌شود... .

کد خبر 107914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز