چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

پرسپولیس با پیروزی یک برصفر مقابل گسترش فولاد در تبریز، گام مهمی به سمت قهرمانی جام حذفی برداشت

در بازی رفت فینال جام حذفی، تک گل شیث رضایی در دقیقه یازدهم کافی بود تا پرسپولیس از ورزشگاه یادگار امام با دست پر برگردد و حالا حتی با یک‌تساوی در بازی برگشت در تهران هم می‌تواند برای چهارمین بار به قهرمانی جام حذفی برسد.

گسترش فولاد اما در این بازی فراتر از انتظار بازی کرد و به هیچ وجه شایسته چنین نتیجه‌ای نبود. تیم فرهاد کاظمی که در مراحل قبلی تراکتورسازی و ذوب‌آهن را حذف کرده بود، در این بازی تیم برتر بود و پس از گل پرسپولیس بارها فرصت گلزنی داشت.

رسول خطیبی با سرعت بالا و تکنیکش بارها خط دفاعی پرسپولیس را به هم ریخت و قبل از پایان نیمه اول چند موقعیت خوب برای هم تیمی‌هایش به‌وجود آورد که با بی‌دقتی از دست رفت.

برتری گسترش در نیمه دوم هم ادامه داشت. در شروع این نیمه خطیبی  یک موقعیت خوب را از دست داد. در ادامه این نیمه هم گسترش فولاد تبریز بازی را در اختیار داشت و مالکیت توپ این تیم در مقاطعی به 70 درصد هم رسید.

علی انصاریان که اجازه داشت از خط دفاع به خط حمله اضافه شود، در اواسط این نیمه تا یک قدمی زدن گل تساوی پیش رفت ولی جلال اکبری توانست قبل از او به توپ ضربه بزند و دروازه تیمش را نجات داد. در دقیقه 83، ضربه سرماکان، مهاجم خارجی تازه وارد فولاد با برخورد به دست شیث منحرف شد ولی افشاریان، داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت. در دقیقه 86، 2 مهاجم فولاد تنها یک مدافع را در مقابل داشتند ولی ناهماهنگی آنها مانع از زدن گل تساوی شد.

 3 دقیقه بعد، زارعی تازه وارد روی یک ضد‌حمله توانست از مدافع میزبان عبور کند که منجر به یک ضربه پنالتی شد ولی محسن خلیلی نتوانست از این فرصت عالی استفاده کند. ضربه مهاجم پرسپولیس به وسط دروازه زده شد و ریاحی، دروازه‌بان گسترش توانست توپ را دفع کند.

فرهاد کاظمی پس از شکست تیمش گفت: ما 12 موقعیت خوب را از دست دادیم و این نتیجه ‌شرکت نکردن در بازی‌های بزرگ بود ولی پرسپولیس توانست از تک موقعیت خود استفاده کند و پیروز شود. در این یکی دو هفته باقیمانده با تقویت تیم و برطرف کردن ضعف‌هایمان، پرسپولیس را در تهران می‌بریم و قهرمان جام حذفی می‌شویم.

علی دایی هم گفت: قهرمانی ما هنوز مسجل نشده و بازی سختی در تهران پیش‌رو داریم. در این زمان باقیمانده تیم‌ را تقویت می‌کنیم تا بازی برگشت را هم ببریم. دایی اضافه کرد که انتظار نداشته هواداران تبریزی علیه او شعار بدهند.

کد خبر 107330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز