دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

این روزها برخی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی سنگ تمام می‌گذارند.

 برای نمونه، مربی آموزشگاه رانندگی را که در تصویر مشاهده می‌کنید با وسواس خاصی سعی دارد علاوه بر آموزش تمام قوانین رانندگی به راننده جوان،‌ نحوه بنزین‌زدن را نیز  آموزش دهد.

به هیچ‌وجه گمان بد به خود راه ندهید که وی در ساعت آموزش در حال سوختگیری است، زیرا هیچ‌یک از مربی‌های آموزشگاه‌ها با تخلف‌هایی همچون آموزش بیش از حد مجاز در بزرگراه‌های خلوت، توضیح واضحات در وضعیت خاموش‌بودن خودرو، دیر شروع کردن آموزش  و سر‌وقت تمام‌کردن آن، وقت هنرآموز را  ضایع نمی‌کنند.

البته در هر صنفی خوب و بد وجود دارد. بنابراین پیش از نام‌نویسی برای آموزش رانندگی ابتداباید با حق و حقوق خود آشنا شویم تا هنگام ضایع‌شدن آن بتوانیم از پس کم‌فروش‌ها برآییم.

بی‌رحمی در باران رحمت

درست است که قدم‌زدن زیر باران، حس متفاوتی را به آدم القا  می‌کند، اما گهگاه همین باران، وضعیت شهر را دگرگون می‌سازد. باران برای همگان پرنعمت است، ولی انگار که برای دسته‌ای پرنعمت‌تر است.

افرادی که طبق روال گذشته مسافر روزی‌رسان تاکسی‌ها و ون‌ها و کلا مسافرکش‌ها هستند حالا زیر باران باید مدتی را سپری کنند تا یکی بیاید و آنها را سوار خودروی خود کند و تا جایی برساند.

دسته‌ای هم که همیشه در زندگی فرصت را غنیمت شمرده‌اند! حالا هم فرصت را غنیمت شمرده و محبت می‌کنند فقط مسافر دربستی می‌زنند. پیاده‌های موش آب‌کشیده‌شده هم چاره‌ای جز انتظار یا سرکیسه را شل‌کردن ندارند. این وسط خودروهای تک‌سرنشین هم با لذت از رحمت باران فقط آب چاله‌های خیابان را نثار پیاده‌ها می‌کنند.

برخورد با مأموران قلابی

اگر هر چند‌وقت یکبار نگاهی به صفحه حوادث روزنامه‌ها بیندازید متوجه مسئله بزرگی به نام ماموران قلابی می‌شوید. عده‌ای از مجرمان برای انجام تخلفات خود با ظاهری خاص و استفاده از تجهیزات ویژه نیروهای پلیس تلاش می‌کنند قربانیان خود را فریب دهند و گاهی نیز وارد خانه شوند.

این خلافکاران که اتفاقا در کارشان اعتمادبه نفس بالایی هم دارند برای رسیدن به هدفشان با انتساب خود به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در وهله اول تلاش می‌کنند شما را بترسانند.

شما در چنین موقعیتی بهتر است با حفظ خونسردی خود نقشه ماموران قلابی را نقش بر آب کنید. باید بدانید که به همراه داشتن تجهیزاتی مانند بی‌سیم، دستبند، چراغ گردان یا حتی اسلحه به هیچ عنوان ثابت نمی‌کند که فردی مامور نیروی انتظامی است.

تمامی ماموران نیروی انتظامی دارای کارت شناسایی ویژه هستند که در مقابل درخواست شما آن‌را ارائه خواهند کرد. علاوه بر این، شما در چنین مواردی می‌توانید یک تماس کوتاه با مرکز  فوریت‌های110 بگیرید. ماموران قلابی وقتی ببینند پلیس‌های واقعی در راه هستند فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند.

دردسرهای فروش وکالتی

خرید و فروش خودرو از آن کارهایی است که سر و کار شما یا بستگانتان هر چند وقت یکبار به آن می‌افتد. این روزها عده‌ای از کسانی که قصد فروش خودروی خود را دارند برای اینکه کار خودشان و خریدار را راحت کنند بعد از گرفتن مبلغ مورد توافق در دفترخانه اختیار بقیه کارها از جمله فک پلاک و سند‌زدن را به صورت وکالتی به خریدار واگذار می‌کنند.

این در حالی است که در مواردی مشاهده شده است که برخی خریداران به عمدیا به غیر عمد تا مدت زیادی اقدام به فک پلاکی که متعلق به فروشنده است و انتقال سند نمی‌کنند. باید بدانید تا زمانی که مراحل قانونی شامل تعویض پلاک و انتقال سند صورت نگیرد در صورت وقوع هر نوع تخلفی با خودرو پای شما هم در آن گیر خواهد بود. به‌تازگی در بخشنامه‌ای دفاتر ثبت اسناد رسمی مکلف شده‌اند خریدار و فروشنده را درباره تبعات این مسئله توجیه کنند.

کد خبر 106599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز