یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

مجتمع‌های مسکونی امروزی هر روز بزرگ‌تر از قبل شده‌اند ولی از طرفی متراژ واحدهایشان کمتر از قبل شده است

یعنی تعداد زیادی خانواده در یک مجتمع، و رفت‌و‌آمد زیاد در آن. خیلی وقت‌ها احساس می‌کنیم که اشخاص جدیدی را برای اولین‌بار در حیاط، راهرو، راه‌پله و آسانسور آپارتمان می‌بینیم.

همه‌مان به این موضوع عادت کرده‌ایم که اگر شخص غریبی را در مکان‌های عمومی مجتمع دیدیم، خیلی تعجب نکنیم؛ بسیاری تصور می‌کنند با نصب یک حفاظ آهنی جلوی در ورودی واحدشان و زدن یک قفل آویزی به آن می‌توانند از ورود سارقان هنگام نبودشان جلوگیری کنند.

اما مسئله اصلی همین جاست که نوع قفلی که به حفاظ زده می‌شود، چیست؟ شکستن قفل‌های آویزی کار خیلی سختی برای سارقان نیست. سعی کنید از قفل‌های کتابی که مورد تایید نیروی انتظامی هستند، تهیه کنید. پرداخت کمی هزینه بیشتر برای خرید یک قفل مناسب به منظور جلوگیری از ورود سارقان به منزل به طور حتم می‌ارزد.

دردسرهای لاستیکی

«در صورت پارک،4‌چرخ شما پنچر می‌شود». این جمله آشنایی است که این روزها در مقابل در پارکینگ بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شود که گاهی دردسرهای فراوانی به دنبال دارد. برخی رانندگان بی‌توجه گاهی حتی به فضای مقابل در پارکینگ خانه‌ها هم رحم نمی کنند و با توجیه اینکه «5 دقیقه‌ای برمی‌گردم»

به خودشان اجازه می‌دهند ساکنان یک ساختمان را به دردسر بیندازند. این ساکنان خشمگین هم گاهی در واکنش به این کار اقدام به پنچر کردن یا خالی کردن باد چرخ‌های خودروی راننده خلافکار می‌کنند که باز هم دردسرهای خاص خودش را به دنبال دارد.

در بسیاری از موارد این تقابل کار را به پلیس و دادگاه کشانده است و طر‌ف‌های دعوا مدتی درگیر کاغذبازی اداره‌ها بوده‌اند. این در حالی است که به عنوان یک راه حل منطقی رانندگان با کمی توجه و رعایت حقوق دیگران می‌توانند از چنین حوادثی جلوگیری کنند و با کمی فکر  راحتی خود را به دردسر  ساکنان ساختمان‌ها ترجیح ندهند.

ایستگاه اورژانس پیاده‌رویی

گویا جدای از مرکز اورژانس، اداره‌ها و سازمان‌های دیگر نیز به فکر امدادرسانی سریع به شهروندان افتاده‌اند و خدمات جالبی برای آنها ارائه کرده‌اند. ایستگاه‌های اورژانس پیاده‌رویی که تصویر یکی از آنها را داود مقدسی برای ما ارسال کرده یکی از این خدمات است.

برای نمونه اگر در حال پیاده‌روی در شهر به‌ناگاه رهگذری درست کنار شما سکته کرد و روی زمین افتاد خونسردی خود را حفظ کنید و وی را از مرگ حتمی نجات دهید. سیم‌های برق بدون روکش این تیر‌های برق مانند شوک‌های الکتریکی بخش اورژانس کار می‌کند و می‌تواند هر مرده‌ای را در کسری از ثانیه زنده کند.

شاید این کار شما باعث مرگ شهروند سکته‌ای شود اما به ما نیز حق بدهید که هیچ توجیه دیگری برای لخت بودن این سیم‌های برق در شهر نیافتیم و مجبور شدیم به قول معروف مثبت‌اندیش باشیم یا به جای اینکه به مسئولان اداره برق منطقه  غر  بزنیم نیمه پر لیوان را ببینیم.

تنها بدی این اورژانس‌های سیار این است که برق‌دزد‌ها حتی در طول روز نیز می‌توانند از این سیم‌ها برق بدزدند،  زیرا برخلاف گفته‌های بابابرقی مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف برق، برخی مواقع چراغ‌های بالای سر این تیر‌‌های برق 24 ساعته روشنایی بخش روز‌های روشن شهر هستند.

موتور 18چرخ

اگر یک موتور 18چرخ را در کوچه تنگ و باریک محله‌ مشاهده کردید به هیچ‌وجه تعجب نکنید. این موتور‌ها به دست راکبان خلاق خود ابداع و روانه شهر شده‌‌اند. البته تمام 18چرخ آن برای حرکت به سمت مقصد نیست بلکه 16 حلقه آن بابت فروش، راهی راسته‌ لاستیک‌فروش‌های بازار می‌شوند.

کد خبر 106497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز