گروه شهری: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه با حضور 210 تولید‌کننده داخلی و 51 شرکت خارجی برگزار می‌شود

این نمایشگاه از تاریخ 19 تا 24 اردیبهشت ماه از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.
به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران کشورهای هلند، فنلاند، سریلانکا، نروژ، آلمان، یونان، اسپانیا، کانادا، چین، تایلند، کره‌جنوبی، هندوستان، لتونی، ژاپن و ایتالیا از شرکت‌کنندگان خارجی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی هستند.

علی محمد مختاری افزود: 2روز آخر نمایشگاه گل وگیاه (جمعه و شنبه) به فروش گل و گیاه به متقاضیان اختصاص خواهد داشت.

مختاری گفت: امسال علاوه بر عرضه گل‌های متنوع در سالن‌های سرپوشیده به مساحت حدود 11 هزار متر مربع، طیف وسیعی از تجهیزات گلخانه‌ای،  بذر، کود، سم، صنایع و تجهیزات پارکی در فضای باز به نمایش در می‌آید.

وی هدف از برگزاری هشتمین نمایشگاه گل و گیاه و تجهیزات پارکی را حمایت از تولید‌کنندگان داخلی اعلام و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بسترهای بازار‌های جدید را برای تولید‌کنندگان داخلی فراهم می‌کند.

سهم ایران در صادرات جهانی گل و گیاه به میزان 20 میلیون دلار در سال است که در مقایسه با سایر کشورهای صادر‌کننده جهانی گل رقم ناچیزی است؛ ضمن اینکه از نظر صنعت بسته‌بندی و حمل‌ونقل نیز قدرت رقابت با سایر کشورهای تولید‌کننده و صادر‌کننده گل را نداریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به برگزاری همایشی یکروزه در طول برگزاری نمایشگاه ادامه داد: در این همایش یکروزه میزگردهای تخصصی با حضور نمایندگان وزارتخانه مرتبط و استادان فن در حوزه گل و گیاه برگزار خواهد شد.

وضعیت گل وگیاه و فضای سبز در کشور، بازاریابی و بازار رسانی گل،  مشکلات صادرات گل، بررسی مسائل و مشکلات تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان گل از محورهای کلی مقالات و سخنرانی‌های ارائه شده در این همایش است.

مختاری با اعلام اینکه در حوزه شهری توسعه گونه‌های گیاهی و گیاهان پایدار در فضاهای آلوده شهری و توسعه عمودی فضای سبز شهر تهران مورد توجه است،  اظهار داشت: در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی نحوه کاشت و نگهداری گیاهان به وسیله کارشناسان آموزش داده می‌شود.

کد خبر 106477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز