دوحه - علی شاکری: یکشنبه 19 آذر، بازی‌های آسیایی روز نهم خود را پشت سر گذاشت. چینی‌ها همچنان برای کسب طلاهای بیشتر سیری‌‌ناپذیر نشان می‌دهند.

از نزدیک به 260 مدال طلای توزیع شده بیش از نیمی از آن به ورزشکاران چینی تعلق گرفته ‌است. ژاپن و کره‌جنوبی هم دیگر جلودار چین نیستند، شک نکنید که در بازی‌های المپیک 2008 پکن آنها همه قدرت‌های بزرگ ورزش جهان را برای نخستین بار غافلگیر خواهند کرد.

یکشنبه در ادامه مسابقات  کشتی فرنگی از چهار وزن دوم در اوزان 55 و 120 کیلوگرم ایران دو تن را به فینال فرستاد. جاسم امیری جانشین حمید سوریان با کشتی‌های خوب خود همه را به تحسین واداشت.

او پس از دو دور پیروزی مقابل «گوانگ سوچا» از کره‌شمالی خود را به فینال رساند. حریف او در فینال هوفنگ جیائو از چین است. در 120 کیلوگرم «شربیانی» پس از یک دور استراحت و یک کشتی تمرینی با حریف فلسطینی در دور سوم با  بارانداز از سد ابراهیم‌اف قرقیز گذشت تا در فینال با حریفی از کره‌جنوبی «کیم کوانگ سیوک» مبارزه کند.

حمید ریحانی در حالی که استحقاق رفتن به دیدار نهایی را داشت، چوب بی‌تفاوتی خود را در مقابل رقیب کره‌ای خورد که حتی در وقت اول روی چهار بار‌انداز او تسلیم محض بود. ریحانی در نهایت در وقت سوم در یک کشتی کم‌افت و خیز بازنده شد تا شانس خود را برای مدال برنز بیازماید.

در دوچرخه‌سواری، مهدی سهرابی در 4 کیلومتر تعقیبی انفرادی در مصاف با حریف کره‌ای با اختلاف دو ثانیه از دستیابی به مدال برنز محروم ماند. 

در قایقرانی در پیکارهای کایاک 1000 (2 نفره و 1 نفره) شرکت‌کنندگان کشورمان (عباس صیادی، رضا رئیسی و یاسر هدایتی) به نیمه نهایی رفتند.

ایران – کره‌جنوبی، تکرار فینال بازی‌های والیبال بوسان

تیم ملی والیبال ایران روز یکشنبه(19 آذر) نخستین تمرین خود را در محل سالن اصلی (الریان) به مدت یک ساعت انجام داد. تمامی بازیکنان ایران به‌جز پیمان اکبری کاپیتان تیم ایران که از ناحیه کمر احساس درد می‌کند، سرحال و قبراق بودند.

میلوراد کیاچ سرمربی صرب تیم ایران گفت: بازیکنانم تمامی نقاط قوت و ضعف کره را با آنالیز صورت گرفته روی این تیم می‌شناسند، دیگر می‌ماند همت آنان که چگونه ظاهر شوند.

برخورد ایران و کره‌جنوبی (فینالیست‌های بازی‌های 2002 بوسان) یکی از مهم‌ترین بازیهای مرحله یک‌چهارم نهایی است.

این بازی ساعت 14:30 دوشنبه 20 آذر به‌وقت تهران انجام می‌شود. به‌جز بازی ایران – کره‌جنوبی، تیم‌های چین با قزاقستان، ژاپن با عربستان و قطر با بحرین بازی می‌کنند.

تیم‌های برنده راهی مرحله نیمه‌نهایی خواهند شد. در میان نمایندگان آسیا در مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن،‌ تنها ایران و چین دو تغییر داشتند، اما ژاپن، کره‌جنوبی و قزاقستان بدون تغییر به دوحه آمده‌اند. سرمربیگری قطر با خوآن دیاز سرمربی سرشناس کوبایی است.

کد خبر 10643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز