همشهری آنلاین: تازه ترین آمار نشان می‌دهد نزدیک به 192 کشور و 50 سازمان بین‌المللی در نمایشگاه جهانی اکسپو 2010 شهر شانگهای در شرق چین جمعه شب آغاز به کار می‌کند، شرکت دارند

به گزارش ایرنا از پکن، این نمایشگاه که به مدت شش ماه برگزار می شود یک رویداد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود و میلیون ها نفر از سراسر جهان از آن بازدید خواهند کرد.

در حالی که نمایشگاه رسما روز اول مه2010 (یازدهم اردیبهشت1389) شروع به کار می کند پیش بینی شده است نزدیک به 70 میلیون نفر که سه میلیون و 500 هزار نفر آنها خارجی هستند از نمایشگاه بازدید کنند.

خه یا فی نماینده چین در ژنو این نمایشگاه را به یک "دهکده جهانی" تشبیه کرده است که فرصتی به همه کشورها برای تبادلات فرهنگی و گفت و گو می دهد.

شعار "شهر بهتر، زندگی بهتر" که برای این نمایشگاه انتخاب شده است بیانگر فرصت‌های بهتر برای بشریت در فرایند جهانی شدن است.

مسوولان چین می‌گویند نمایشگاه بخوبی برگزار خواهد شد و فرصتی به کشورهای دیگر می دهد تا چین را بهتر بشناسند.

چین قصد دارد با استفاده از این فرصت دستاوردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود را به معرض دید همگان در آورد.

سفیر چین در ژنو می‌گوید: نمایشگاه اکسپو 2010 چین فرصت گفت و گوی تمدن ها را به کشورها می دهد و این امکان را فراهم می سازد تا آنها از یکدیگر بیاموزند.

در همین حال سازماندهندگان اکسپو شانگهای بزرگترین شهر چین با 20 میلیون نفر جمعیت خاطر نشان کردند بلیت روز اول به فروش رسیده است و در طول 184 روز نمایشگاه 17 بار دیگر بلیت فروخته خواهد شد.

با توجه به اینکه روزهای اول تا سوم  مه تعطیل رسمی در چین است ، پیش بینی می شود نزدیک به 600 هزار نفر از نمایشگاه اکسپو در این ایام بازدید کنند.

هزینه ورودی در روزهای پرازدحام در نمایشگاه به 30 دلار می رسد و در روزهای دیگر بلیت نمایشگاه در حدود 23 دلار به فروش خواهد رسید.

به رغم آنکه اعلام شده بود بلیت روزهای نخست به فروش رسیده است امروز اعلام شد بلیت برای روزهای دوم و سوم مه موجود است .

قرار است دو شبکه تلویزیونی شهر شانگهای مختص اطلاع رسانی برای تردد خودروها و ترافیک شهر باشد و بخش هایی از این اطلاعات برای خارجیان به مدت شش ماه منتشر حواهد شد.

گشایش این نمایشگاه به صورت زنده از تلویزیون پخش می شود و همزمان اطلاعاتی به زبان انگلیسی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

خطوط یک تا 9 مترو شانگهای برای بازدیدکنندگان اکسپو در نظر گرفته شده است و در جریان مراسم گشایش ، مترو این شهر ساعات بیشتری در خدمت مردم خواهد بود.

یازده هزار توالت عمومی در اطراف نمایشگاه که 28/5 کیلومتر مربع وسعت دارد ، تعبیه شده است و بین 300 تا 600 هزار نفر روزانه از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

کد خبر 106270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز