گروه اجتماعی: وزیر رفاه در مورد سخنان اخیر رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه در هر خانواده‌ای نیازمند 2فرزند بیشتر هستیم

حال آنکه تاکنون سیاست‌های کشور به سوی تنظیم خانواده گرایش داشته اما از طرف دیگر سیاست‌های تشویقی دیگر همچون طرح آتیه فرزندان ایرانیان مطرح شده است، گفت: آنچه رئیس‌جمهوری گفته، این است که کشور قابلیت پاسخگویی به جمعیت بیشتر از 2فرزند در هر خانواده را دارد و این حرف درستی است.

محصولی ضمن تاکید بر اینکه با شعار همت و کار مضاعف می‌توان امکانات و منابع بالقوه کشور را بالفعل کرد، عنوان کرد: وجود برنامه‌ تنظیم خانواده آن هم برای چند سال، بدان معنا نیست که این برنامه تا ابد باید ادامه یابد، لذا بازنگری در برنامه با توجه به تهدیدات و فرصت‌های کشور لازم و ضروری است و این اقدامات به‌صورت استراتژیک در کارگروه‌های مربوطه بررسی می‌شود.

وی در عین حال افزود: این در حالی است که عملیاتی شدن این موضوع بستگی به اقدامات عملیاتی دارد که به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

گزینش مدیران عامل صندوق‌ها

وزیر رفاه با این گفته که چندین بار گفته‌ام و بازهم تکرار می‌کنم، آنچه گفته و در مجلس نیز تاکید کرده بودم، این بود که تلاش خواهم کرد تا سازمان تامین اجتماعی زیرمجموعه وزارت رفاه قرار گیرد، گفت: برای اتخاذ رویه واحد بین صندوق‌های بیمه‌ای مختلف ناچار از این امر هستیم.

وی با اشاره به عملی شدن گفته‌هایش عنوان کرد: با مصوبه جدید مجلس و توافق دولت و همچنین ابلاغ آن عملا تامین اجتماعی زیرمجموعه وزارت رفاه قرار گرفت.

وزیر رفاه همچنین با اشاره به فراهم شدن مقدمات لازم در این رابطه افزود: در نخستین اقدام هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد که این هیات کلیه صندوق‌های بیمه‌ای دیگر از جمله بازنشستگی، روستائیان و عشایر، خدمات درمانی و حتی سایر صندوق‌های بیمه‌ای را دربرمی‌گیرد.

وی در این باره توضیح داد: با توجه به اینکه پیشنهاد من مورد تصویب شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی قرار گرفت، لذا به‌دنبال این بحث، انتخاب هیأت‌مدیره‌های هر یک از سازمان‌ها مطرح می‌شود که مطابق مکانیسمی که در ماده واحده اصلاحیه 113 قانون خدمات کشوری و ماده 17 قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی ذکر شده است، هیأت‌مدیره‌ها و سپس مدیران عامل صندوق‌ها تعیین می‌شوند.

وزیر رفاه افزود: با مکانیسم پیش‌بینی شده که هیات امنا و وزیر دارای نقش هستند، این مراحل را به جلو پیش برده و اطلاع رسانی می‌کنیم.

زلزله در تهران

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به مطرح‌شدن بحث زلزله در تهران، چنین اظهارنظر کرد: اگرچه نمی‌توان فرض کرد تا دستگاهی اختراع شود که از وقوع زلزله پیشگیری کند اما می‌توان با جلوگیری از انجام گناهان کبیره، رسیدگی به امور مردم و غیره این کار را انجام داد و اینها بهترین فرمول در دفع بلاها و درمان چنین دردهایی است.

مهد‌های کودک

صادق محصولی همچنین ضمن تاکید بر اجرا و آموزش مبانی دینی و فرهنگی در مهدهای کودک کشور، افزود: در برخی از مهدهای کودک به مسائل دینی توجهی نمی‌شود و مقصر کسی نیست جز من و مسئولان ذی‌ربط که باید این موضوع را یادآوری می‌کردند. وی گفت: در این رابطه نباید مدیر مهد را مقصر دانست، چرا که مگر چقدر برنامه مناسب تربیتی در اختیار آنها گذارده شده و یا اینکه نظارت بر مهدها صورت گرفته است تا مانع چنین اقداماتی شود؟

وی در ادامه از اتخاذ تمهیداتی به‌منظور تشویق مدیران مهدهای کودک در اجرای ضوابط آن هم در قالب پرداخت وام خبر داد و گفت: کودکان را باید به دست کسانی بسپاریم تا با تعالیم اسلامی آشنا شوند و روحیه‌ای داشته باشند که در 13سالگی همچون «شهید فهمیده» شوند.

کد خبر 105185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز