سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مواضع اخیر باراک اوباما در قبال جمهوری اسلامی ایران و اظهارات اخیر وی را ناقض شعار تغییر عنوان کرد.

کاظم جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اظهارات اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا اظهارداشت: مواضع اخیر اوباما نشان داد که آنچه وی پیش از این با عنوان شعار تغییر مطرح کرده بود، بیشتر برای بردن رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شده و نوعی لفاظی و شعار از سوی وی بوده است.

وی افزود: پس از انتخاب اوباما به عنوان رئیس جمهور امریکا، ما هیچگونه تغییری در رویکرد سیاست خارجی این کشور شاهد نبوده و نیستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا می توانست با اتخاذ رویکردی عاقلانه و منطقی در سیاست خارجی و به خصوص در برخورد با مسئله هسته ای جمهوری اسلامی ایران، تغییر را در رفتار خود نمایان کند، گفت: اظهارات اخیر اوباما نشان داد که نه تنها آنها به دنبال تغییر در راستای احقاق حقوق کشورها نیستند، بلکه بر سیاست قبلی خود برای گرفتن حقوق ملت ها  از طریق فشار بر آنها تاکید دارند.

جلالی در پایان دلیل اظهارات اخیر اوباما را بی اطلاعی وی از شرایط جهانی و افکار عمومی خواند و خاطرنشان کرد: این نوع تهدیدات در شرایط کنونی جهان بیش از اینکه به پیشبرد اهداف یک کشور کمک کند، بر عزم ملت‌ها می‌افزاید.

کد خبر 104966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز