مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

فعالیت خانه پیشکسوتان هنر در 22 منطقه شهر تهران پی گرفته می‌شود

و براین اساس، بانک اطلاعاتی هنرمندان مناطق در اختیار مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق تهران قرار گرفته است.به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدهادی منبتی، معاون هنری این سازمان با اعلام این مطلب گفت: تا یکسال و نیم گذشته، خانه پیشکسوتان هنر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری در یکی از نقاط شهر با مدیریت واحد اداره می‌شد که عملکرد آن از ضعف‌هایی برخوردار بود. به‌طور مثال، بیشتر هنرمندان سینما و تلویزیون در این مکان‌تردد داشتند و دیگر پیشکسوتان شاخه‌های مختلف هنری کمتر از امکانات موجود در این مکان استفاده می‌کردند.

منبتی افزود: با تاکید شهردار محترم تهران در راستای جامه عمل پوشاندن به طرح یک یکم فرهنگی پایتخت، تکریم و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت به مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق 22 گانه (فرهنگسراها) واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: به همت معاونت هنری سازمان و مساعدت همکاران مناطق، بانک اطلاعاتی هنرمندان، به تفکیک منطقه در اختیار مدیران مناطق قرار گرفت و به‌طور مثال تاکنون 2 برنامه در مناطق 3 و 5 سازمان (فرهنگسراهای ارسباران و فردوس) به این منظور برپا شده است.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حضور هنرمندان پیشکسوت در برنامه‌های سازمان خاطرنشان کرد: دعوت از هنرمندان پیشکسوت برای عضویت در هیات داوران مسابقات مختلف هنری سازمان، از جمله این اقدامات است.

همچنین حسن پرویزی، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 3 و رئیس فرهنگسرای ارسباران از فعالیت‌ «سرای پیشکسوتان هنر» در این فرهنگسرا خبرداد. وی گفت: در حال حاضر 167 هنرمند پیشکسوت در رشته‌های نمایش، سینما، تلویزیون، هنرهای تجسمی، موسیقی و... عضو این سرا هستند که در این راستا 5 اسفند، بزرگداشت خاطره پروانه و 14 اسفند، بزرگداشت بیژن کامکار، در این فرهنگسرا برگزار شد.

کد خبر 104867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز