چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت با رقم 35 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موافق است.

علی‌اصغر زارعی عضو کمیته مشترک دولت و مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد جلسه روز گذشته این کمیته، اظهار داشت: در جلسه دیروز ابهامات و سوالاتی که نمایندگان داشتند، مطرح شد و دولت پاسخ داد که چه برنامه‌ای را برای هدفمند کردن یارانه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در جلسه دیروز از طرف مجلس باهنر، توکلی، ابوترابی. جمشید انصاری، مصباحی‌مقدم و فرهنگی و از سوی دولت هم میرتاج‌الدینی، حسینی (وزیر اقتصاد)، فرزین و... حضور داشتند، تصریح کرد: در جلسه دیروز خواست دولت قدری شفاف‌تر شد و فضای عمومی این بود که برخی اصلاحات در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها انجام شود و به دولت کمک صورت گیرد.

عضو کمیته مشترک دولت و مجلس افزود: به دلیل طولانی شدن جلسه قرار شد امروز جلسه دیگری برگزار شود.

زارعی ادامه داد: در جلسه بعدی کمیته مشترک، شیوه‌های کمک مجلس به دولت مشخص می‌شود.

وی گفت: علاوه بر تعیین سقف درآمد دولت، اصلاحات مورد نظر دولت روی مالیات برخی فرآورده‌ها به صندوق یارانه‌ها برمی‌گردد تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم. این تغییرات در موضع مجلس گنجانده شده است و اکثریت دوستان دولت هم آن را قبول دارند.

نماینده تهران با اشاره به طرح آماده شده از سوی نمایندگان برای اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: قرار شد که اگر کمیته تا روز شنبه به نتیجه رسید، دولت طی لایحه‌ای اصلاحات لازم را ارائه دهد و در غیر این صورت، طرح مذکور در روز یکشنبه مطرح می‌شود.

زارعی در پایان، با بیان اینکه دولت رقم 40 هزار میلیارد تومان درآمد از محل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را درخواست داده است، افزود: نمایندگان روی 35 هزار میلیارد تومان نظر دارند که دولت هم با این رقم موافق است.


دیپلمات‌های تهران و مسکو درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند

کد خبر 104552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز