مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: خط اتوبوس برقی شوش - راه‌آهن به طول 2.3 کیلومتر 26 اسفند به بهره‌برداری آزمایشی رسید

و شهروندان می‌توانند از خدمات اتوبوسرانی در این خط در ایام نوروز بهره‌مند شوند.

حسین بیژنی در مراسم بهره‌برداری آزمایشی از این خط گفت: اتوبوس‌های برقی که تا‌کنون از میدان امام حسین تا خیابان خراسان به شهروندان خدمات رسانی می‌کردند اکنون تا میدان راه‌آهن ادامه مسیر می‌دهند.

وی هزینه احداث این خط را 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خط اتوبوس‌های برقی شوش‌- راه‌آهن از روز چهارشنبه 26 اسفند به بهره‌برداری آزمایشی رسید تا در تعطیلات نوروز نواقص یا مشکلات احتمالی در این مسیر رفع شود و در اوایل سال آینده همراه با طرح بلیت الکترونیک به بهره‌برداری رسمی برسد.

بیژنی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست 20 دستگاه اتوبوس از میدان امام حسین تا راه‌آهن در مسیر این خط به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد اما براساس افزایش تقاضای سفر و تعداد مسافران ظرفیت ناوگان نیز قابل افزایش خواهد بود.

وی مسیر شوش تا راه‌آهن را یکی از مسیرهای پر تردد مردم دانست و با بیان اینکه راه‌اندازی خط اتوبوس برقی در این مسیر بسیاری از مشکلات و نیاز شهروندان را رفع خواهد کرد، گفت: در این خط شهروندان می‌توانند با یک قطعه بلیت از شوش تا راه‌آهن را با اتوبوس‌های برقی طی کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: خط اتوبوس‌های برقی شوش – راه‌آهن در واقع دسترسی مسافران را از پایانه شرق به پایانه جنوب تسهیل کرده و شهروندان می‌توانند در ایستگاه هرندی (در خیابان شوش) از اتوبوس پیاده شوند و با اتوبوس‌های عادی به پایانه جنوب بروند.

وی از تلاش اتوبوسرانی برای تبدیل این بخش به اتوبوس برقی در سال آینده خبر داد.
وی افزود: با توجه به شلوغی و پرتردد بودن مسیر پیش‌بینی می‌شود روزانه هر دستگاه اتوبوس بتواند در این مسیر، 2 هزار مسافر را جابه‌جا کند که بر این اساس با افزایش تعداد تقاضای سفر می‌توان تعداد ناوگان فعال در این خط را هم افزایش داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تاکید کرد: راه‌اندازی خط اتوبوس برقی مسیر میدان امام حسین تا میدان راه‌آهن می‌تواند در کاهش آلودگی هوای این محدوده بسیار مؤثر باشد و در واقع اتوبوس‌های برقی جزء کم‌هزینه‌ترین و کم‌استهلاک‌ترین وسایل نقلیه عمومی هستند که علاوه بر دارا بودن بالاترین میزان برداشت مسافر، کمترین آسیب‌رسانی را به محیط‌زیست دارند.

کد خبر 103696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز