چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

این روزها قیمت تندر90 در حالی با افزایش یک میلیون تومانی به بهانه نصب ترمز ضد‌قفل روبه‌رو است که قیمت تمام شده نصب این وسیله روی خودروها حداکثر 500 هزار تومان بوده و نباید به بهانه نصب امکانات رفاهی دیگر به‌صورت اجباری از مشتری پول بیشتری دریافت شود.

 با گذشت حدود 7ماه از توافق خودرو‌سازان و رنو برای کاهش قیمت قطعات تندر90 برای پایین آمدن قیمت تمام شده این خودرو و خروج خودرو‌سازان از حاشیه زیان، این بار ایران خودرو و پارس خودرو الزام به نصب ترمز ضد‌قفل را بهانه‌ای برای نصب اجباری آپشن‌های دیگر قرار داده‌اند تا به این ترتیب قیمت فروش این محصول افزایش یابد.

در حالی که به گفته کارشناسان قیمت تمام شده نصب ترمز‌ای‌بی‌اس روی تندر90 بیشتر از 500 هزار تومان نیست، قیمت هر دستگاه تندر نود E1 با ترمز ای‌بی‌ا‌س از 10میلیون و 462هزارتومان به 11 میلیون و 600هزارتومان رسیده است.

شرایط بازار

این در حالی است که پوستین‌دوست مدیرعامل سایپا  با تاکید بر اینکه به جز ترمز ای‌بی‌اس الزام دیگری برای استفاده از مشتریان از آبشن‌های اجباری این خودرو وجود ندارد افزایش اخیر قیمت تندر90 را ناشی از شرایط بازار و افزایش تقاضا برای این خودرو قلمداد کرده و به خبرنگار ما گفت: بخشی از افزایش قیمت تندرو90 به دلیل نصب الزامی ترمز ای‌بی‌اس بوده اما تعیین نهایی قیمت این خودرو متاثر از قیمت‌های بازار و افزایش تقاضاست.

کد خبر 103647

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز