مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت روسیه اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی و فشار ایجاد شده براثر توقف عملیات فضایی در ناسا و اولویت تامین نیازهای سازمان بین‌المللی عملیات فضایی، انجام سفرهای توریستی را متوقف می‌کند.

به گزارش CHN دولت روسیه اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی و فشار ایجاد شده براثر توقف عملیات فضایی در ناسا انجام سفرهای توریستی را متوقف می‌کند.

پس از لغو برنامه پرواز شاتل فضایی امریکا، روسیه که تنها کشوری است که قادر است خدمات ایستگاه فضایی بین‌المللی را تامین کند، اخیرا اعلام کرده است با توجه به اولویت تامین نیازهای این ایستگاه بین‌المللی مقامات فضایی روسیه از این پس اجازه انجام عملیات فضایی با سایوز را برای فعالیت‌های توریسم فضایی  نخواهند داد.

علت این توقف فشار شدیدی است که به برنامه فضایی روسیه در پی توقف پروازهای فضایی ناسا ایجاد شده است.

سازمان فضایی امریکا ازسال گذشته به دلیل ازکارافتادگی تجهیزات و کمبود بودجه مالی، اعلام کرده بود که عملیات شاتل فضایی این سازمان متوقف شده است.

طبق همین گزارش تا راه‌اندازی جایگزین مناسبی برای شاتل ناسا، روسیه ناگزیر است با توجه به اولویت تامین نیازهای ایستگاه بین‌المللی سفرهای فضایی، سایر خدمات و پروازهای خود را متوقف کند و این به آن معنا است که جایی برای سفرهای توریستی هم نخواهد بود.

در حال حاضر کشور امریکا در نظر دارد تا سال 2014 جایگزین مناسب شاتل را ارائه و آماده کار کند اما مشکلات مالی و اولویت‌های ناسا در تجدید سازمان بنیادین این ایستگاه فضایی و همچنین ناکارآمدی عمومی در برنامه های هوافضای دولت امریکا، حکایت از آن دارد که فضاپیمای جدید ناسا احتمالا تا زمان تعیین شده آماده کار نخواهد بود.

با این حال کارشناسان دریک نگاه خوشبینانه تاکید دارند که تعویق این فعالیت‌ها فرصتی مناسبی است برای متقاضیان سفرهای فضایی تا پول کافی را تبدیل شدن به یک توریست فضایی گردآوری کنند. سفری که درحدود 30 میلیون دلار برای هر مسافرهزینه دارد.

کد خبر 103205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز