همشهری‌آنلاین: عضو هیئت مدیره منطقه آزاد کیش از ایجاد هاب بانکی در منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: این هاب پایلوتی برای راه‌اندازی بانکداری نوین در کشور است و از طریق آن بانک‌های سایر کشورها می‌توانند در جزیره کیش حضور یابند.

به گزارش مهر، دکتر فریدون انتظاری روز چهارشنبه (19 اسفند) در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم سیستم‌های ارتباطی با اشاره به میزان جمعیت 70 میلیونی کشور افزود: نیمی از این جمعیت زیر 25 سال سن دارند که این می‌تواند پتانسیل خوبی در حوزه IT داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات مسئولان منطقه آزاد کیش در حوزه IT یادآور شد: یک هاب بانکی در منطقه آزاد کیش ایجاد خواهد شد تا از این طریق نسبت به توسعه امور بانکی در کشور اقدام شود.

وی با اشاره به فرصت‌هایی که دولت در اختیار سازمان مناطق آزاد کیش قرار داده گفت: از این فرصت‌ها می‌توانیم حداکثر استفاده را ببریم تا جزیره کیش به عنوان سایبر آیلند امکاناتی را ارائه دهد و گام‌های موثری در خصوص گسترش فناوری اطلاعات در جزیره بردارد. [همایش بین‌المللی فناوری اطلاعات در کیش آغاز به کار کرد]

انتظاری همچنین در این سمپوزیوم دو پیشنهاد ارایه داد و اظهار داشت: علاوه بر طرح مسائل تئوری در خصوص توسعه فناوری‌های اطلاعات بهتر است 4 یا 5 مدل کاربردی در این زمینه ارائه شود و ما نیز آمادگی لازم برای اجرای این مدل‌ها در جزیره کیش داریم.

وی همچنین ایجاد کمیته دائمی این سمپوزیوم در جزیره کیش را پیشنهاد داد و گفت: با امکاناتی که در جزیره کیش داریم مهمانان خارجی می‌توانند بدون روادید به جزیره وارد شوند و فرصتهای مناسبی را برای بین‌المللی کردن IT و توسعه آن ایجاد کنیم.

این سمپوزیوم با حضور رئیس سازمان مناطق آزاد کیش، عضو هیئت مدیره انجمن ایرانی جامعه اطلاعاتی و مدیر فناوری اطلاعات شرکت ملی نفت ایران آغاز به کار کرد و تا فردا 20 اسفند ماه ادامه خواهد داشت. این سمپوزیوم محورهایی چون دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک، تجارت و شهروند الکترونیک، جامعه الکترونیکی و مدیریت اطلاعات را مورد بررسی قرار می‌دهد. [کارآفرینی دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی ایران]

کد خبر 103198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز