یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نظامیان رژیم صهیونیستی 9 اسفند با یورش به صحن داخلی مسجدالاقصی نمازگزاران معترض به سیاست‌های یهودی‌سازی این رژیم را محاصره کردند

شبکه الجزیره9اسفندگزارش داد که صدها نفر از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی پس از بستن درهای مسجدالاقصی به نمازگزارانی که برای دفاع از این مسجد در مقابل شهرک‌نشین‌های افراطی در صحن آن تجمع کرده بودند حمله کردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حمله نظامیان صهیونیست به این مکان مقدس مسلمانان، حداقل 6 نمازگزار فلسطینی به‌شدت مجروح شدند. شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای این رژیم برای متفرق کردن نمازگزاران از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

گفته می‌شود استفاده زیاد از گاز اشک آور باعث شد که بیش از 12 فلسطینی به‌شدت دچار حالت خفگی شوند. نظامیان رژیم صهیونیستی در هنگام نماز صبح، ده‌ها مرکز ایست و بازرسی را در داخل مسجد و شهر قدیمی بیت‌المقدس ایجاد کردند و مانع از ورود نمازگزارانی که کمتر از 50 سال سن داشتند به مسجدالاقصی شدند.

اقدامات رژیم صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که از بلندگوهای مسجدالاقصی بانگ الله‌اکبر پخش می‌شد و از مسلمانان خواسته شد برای جلوگیری از یورش یهودیان افراطی و دفاع از مسجدالاقصی در محوطه مسجد تجمع کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیروهای رژیم صهیونیستی به‌منظور فراهم کردن امکان ورود یهودیان افراطی به مسجدالاقصی در آستانه اعیاد یهودیان، قصد دارند نمازگزاران معترض فلسطینی را از این مسجد بیرون کنند.

این در حالی است که 9اسفند نیروهای رژیم صهیونیستی پس از بستن درهای شهر قدیمی بیت‌المقدس با همراهی شهرک‌نشین‌ها به جوانان فلسطینی در اطراف مسجدالاقصی حمله کردند و پس از دستگیری حداقل 3 فلسطینی اجازه ورود عده‌ای از شهرک‌نشین‌ها به مسجدالاقصی را دادند.

اشغالگران همچنین برق مسجدالاقصی را به‌منظور فراهم کردن تسهیلات جهت ورود شهرک‌نشینان به داخل صحن مسجدالاقصی قطع کردند.گزارش‌ها حاکی است که ده‌ها نفر از نیروهای ارتش و گارد مرزی رژیم صهیونیستی در خیابان‌ها و راه‌های مختلف بیت‌المقدس مستقر شده‌اند.

پیش‌از این سازمان‌های فلسطینی هشدار داده بودند که سازمان‌های صهیونیستی در تدارک حمله‌ به مسجدالاقصی همزمان با اعیاد یهودیان هستند.

وزیر اوقاف و امور دینی دولت منتخب فلسطین هم اخیرا با هشدار درباره اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی برای مصادره مکان‌های مقدس مسلمانان اعلام کرد که یک سازمان صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم خواسته است مسجدالاقصی را جزء آثار باستانی یهودی قرار دهد.

پیش از این نتانیاهو از قصد این رژیم برای الحاق حرم ابراهیمی و مسجد بلال بن رباح به میراث رژیم صهیونیستی خبر داده بود؛ مسئله‌ای که باعث خشم فلسطینی‌ها و واکنش شدید کشورهای اسلامی و سازمان‌‌های بین‌المللی شد.

افشای این تصمیم در هفته گذشته باعث تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها در الخلیل و بیت‌المقدس شرقی شد و 9اسفند هم نیروهای صهیونیستی مجبور به در نظر گرفتن تدابیر امنیتی شدیدی در این منطقه شدند.

تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر و نابودی آثار و نشانه‌های اسلامی و یهودی‌سازی‌ در سرزمین‌های اشغالی در ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است؛ از جمله مقام‌های رژیم صهیونیستی اکنون در تلاش هستند طی طرحی با عنوان بازسازی و حفظ شهر بیت‌المقدس نشانه‌های اسلامی در این شهر را نابود کرده و آنها را با نمادهای یهودی جایگزین کنند.

این مسئله باعث شده است که مقام‌های حماس خواستار انتفاضه ساکنان کرانه باختری علیه اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی‌ شوند.

کد خبر 102521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز