گروه شهری: بررسی بودجه سال 89 شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به اتمام رسید و متن کلی این لایحه به فرمانداری تهران ارسال شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، بررسی بودجه سال 89 شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته با رقمی بیش از 7 هزار و 461 میلیارد تومان به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه بخش‌های باقیمانده از تبصره‌های 49 گانه بودجه شهرداری تهران نیز بررسی و تصویب شد. براساس تبصره یکم از ماده واحده بودجه شهرداری، کلیه واحدها، مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تحت پوشش شهرداری تهران موظف هستند منابع درآمدی خود را در چارچوب قوانین و مقررات وصول و فقط به حساب‌های درآمدی که با تایید شورای اسلامی شهر تهران افتتاح می‌شود واریز کنند.

همچنین درصورت وقوع حوادث پیش‌بینی‌نشده (سیل، توفان، زلزله، آتش سوزی و موارد مشابه) شهردار تهران مجاز است از سر جمع اعتبارات جاری و عمرانی برای کنترل اوضاع و عادی‌سازی‌ وضعیت، هزینه عملیات مربوط را تامین، پرداخت و گزارش عملکرد این تبصره را تا پایان سال مالی جهت تصویب به شورای شهر تهران ارائه دهد. 

براساس تبصره دیگری شهرداری تهران موظف خواهد بود برنامه‌های اجرایی پروژه احداث بزرگراه نیایش از کردستان به سمت شرق و تقاطع‌های مربوطه و افزایش ظرفیت بزرگراه صدر (تونل صدر - نیایش) را پیش از آغاز عملیات اجرایی به تایید کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر برساند و بدین ترتیب شروع پروژه ممنوع است.

در ادامه جلسه شورای شهر، برخی از اعضای شورای شهر در مورد بعضی مشکلات جرئی تونل توحید اظهاراتی عنوان کردند.محمدباقر قالیباف شهردار تهران که در جلسه دیروز شورای شهر حضور داشت با اشاره به صحبت‌های اعضای شورای شهر یادآور شد: سیستم هواساز تونل تا 20 روز دیگر به انجام می‌رسد و براساس سیستم طراحی شده هوای مطبوع و اکسیژن‌دار به داخل تونل دمیده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم هواساز و جت‌فن‌های نصب شده در تونل به سنسورهای هوشمند مجهز هستند که به محض افزایش آلاینده‌های هوا در تونل، این سیستم‌ها به‌طور اتوماتیک فعال خواهند شد. 

در ادامه، شهردار تهران در پاسخ به‌وجود آب در تونل گفت: آب‌های سرازیر شده به تونل مربوط به آب‌های زیرزمینی و قنات‌ها هستند که در حال آب‌بندی و زه‌کشی این مسیرهای آبی هستیم.  وی خاطر نشان کرد: البته یک لوله آب در بالای سقف تونل وجود دارد که مربوط به سازمان آب است که به‌دلیل فرسودگی نشتی دارد که در حال جابه‌جایی مسیر این لوله آب هستیم.

قالیباف درباره گره‌های ترافیکی شمال و جنوب تونل گفت: در سمت شمال تونل نزدیک به پل گیشا و پمپ بنزین واقع در این محل گره ترافیکی وجود دارد که درصدد هستیم مسیر پمپ بنزین را به کوچه‌های پشت منتقل کرده و یک مسیر جدید دیگر در وسط پل گیشا ایجاد کنیم که باعث تعریض این محدوده خواهد شد.

همچنین در بخش جنوبی نزدیک به خیابان امام خمینی یک مسیر گردش به راست وجود دارد که موجب گره ترافیکی این منطقه شده و برای این منظور هم تدابیری اندیشیده شده است.

کد خبر 102036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز