یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

برخی با تصور اینکه می‌توانند جایزه بهره‌وری بگیرند، به جای خرید جاکفشی و گذاشتن آن در داخل خانه تمام کفش‌های خود و میهمانان‌شان را در راه‌پله و جلوی در خانه ولو می‌کنند.

این مشکل که دراغلب مجتمع‌های مسکونی نسبت به آنفلوانزای خوکی نیز شیوع به مراتب بالاتری دارد به این ضرب المثل که «خلق را تقلیدشان بر باد داد» بی‌ارتباط نیست. اگر هر یک از ما برای برخی حرکات خود پیش از تقلید، اندکی تفکر و تعمق چاشنی آن می‌کردیم زندگی اجتماعی به پدیده‌ای دلپذیرتر بدل می‌شد.

برای نمونه، پیش از گذاشتن کفش‌های واکس‌نزده و دمپایی‌های زهوار در رفته در راهرو‌های مجتمع‌های مسکونی متوجه می‌شدیم که این فضا متعلق به عموم است و اشغال آن، پا‌گذاشتن روی حقوق دیگران است؛

همان عمل زشتی که گاهی در نکوهش آن حسابی پشت تریبون می‌رویم و حالا‌حالا‌ها کنار نمی‌آییم. به هر حال برای اینکه همسایه‌ها مجبور نباشند روی کفش‌های ما لی‌لی بازی کنند بهتر است همین حالا سری به جلوی در خانه بزنیم و آنها را جمع کرده و به جاکفشی داخل خانه منتقل کنیم.

به علت تغییر شغل

با اینکه اغلب ما تجربه غیرواقعی بودن حراجی‌هایی را که در تمام طول سال برچسب حراج به علت تغییر شغل روی آنها خودنمایی می‌کند ، داریم یا دست‌کم در مورد آن شنیده‌ایم، اما باز هم برخی از ما با دیدن قیمت‌های خط خورده و قیمت‌های جدید، دست و پاهایمان شل می‌شود.

به هر حال باید دانست که این حراج‌نماها از علاقه شهروندان به حراج آگاهند و به همین دلیل تبلیغات غیرواقعی خود را در بوق و کرنا می‌کنند. البته نباید از یاد برد که اقدامات مسئولان در راستای ضروری کردن نصب مجوز حراج توانسته است بخش بزرگی از تخلف‌های این حوزه را کاهش دهد،زیرا بازرسان با بررسی واقعی یا غیر واقعی بودن حراج برای فروشنده‌ها مجوز صادر کرده و بعد از آن نیز بر نحوه حراج نظارت می‌کنند.

کیفیت گوشت چرخ کرده

هرچند گوشت قیمت بالایی دارد اما در بسیاری از غذا ها از آن استفاده می شود و به همین دلیل خریداران زیادی دارد. گوشت با شکل‌های مختلف از جمله چرخ‌کرده در غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که همه خانواده‌ها امکان چرخ‌کردن گوشت در منزل را ندارند.

همین موضوع باعث می‌شود تا برای خرید گوشت چرخ‌کرده به قصابی‌هایی مراجعه کنند که از چند و چون کار آنها آگاهی ندارند. حال آنکه اغلب کارشناسان مسائل بهداشتی توصیه می‌کنند حتی‌المقدور از خرید گوشت چرخ‌کرده از بیرون خودداری کنید و در مواقع ضروری نیز فقط از فروشگاه‌ها و فروشنده‌های معتبر آن را تهیه کنید.

زیرا در برخی موارد کیفیت گوشت چرخ کرده آماده که به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود مطلوب نیست و در آنها ضایعات وجود دارد. بهتر  است تولیدکنندگان با توجه به هزینه ای که مشتری متقبل می شود کیفیت مطلوبی را در تولیدات‌شان ارائه دهند.

خانه تکانی چراغ‌ها

شاید تصور عمومی بر این باشد که کم‌نوری خیابان‌ها و کوچه‌ها به‌دلیل کمبود چراغ‌ها یا لامپ‌های سوخته آنهاست. این در حالی است که در برخی موارد حتی با وجود کافی بودن تعداد چراغ‌ها و روشن‌بودن همه آنها باز هم مشکل کم‌نوری پابرجاست. در این مورد کثیف بودن چراغ‌ها دلیل اصلی کم‌نور بودن معابر و گذرگاه‌هاست.

با توجه به بارندگی‌ها و وجود غبار و دود در هوا لامپ‌ها کثیف می‌شوند و نیاز به تمیز کردن دارند. در میان دلایل برخی تصادف‌ها نیز می‌توان این کاستی را مورد بررسی قرار داد به طوری که در برخی محدوده‌های شهر روشنایی به قدری کم است که راننده‌ها قادر به تشخیص خودرو‌های دیگر و واکنش بموقع نیستند. شاید در آستانه سال نو در مورد تمیز کردن این چراغ‌ها هم اقدامات رضایت‌بخشی صورت گیرد.

کد خبر 102024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز