درحالی‌که جشن سازه‌های آبی شوشتر قرار بود قبل از ماه محرم با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود این برنامه به تعویق افتاد

و به نیمه اول اسفند ماه امسال موکول شد اما باز هم تاریخ برگزاری این جشن به تعویق افتاد.

نقل قول‌ها و اخباری که درخصوص آماده نبودن شهرستان شوشتر برای برگزاری جشن بزرگ ثبت جهانی سازه‌های تاریخی آبی شوشتر نقل محافل شده بود شامگاه سه‌شنبه در جلسه جشن سازه‌های آبی شوشتر رنگ واقعیت به‌خود گرفت و این خبر در این جلسه به‌صورت رسمی مطرح شد.

به گزارش مهر، معاون عمرانی استاندار خوزستان در این جلسه گفت: دو تاریخ 5 و 12‌اسفند برای برگزاری جشن سازه‌های آبی شوشتر پیشنهاد شد که در نهایت روی تاریخ 12‌اسفند به توافق رسیدیم ولی با شرایطی که مدیریت شهر شوشتر دارد به‌طور قطع در این تاریخ یعنی 12 اسفند جشن سازه‌های آبی شوشتر برگزار نخواهد شد.

سید عباس طباطبایی افزود: غیراز مشکل مدیریت شهری شوشتر، هماهنگی با یونسکو برای حضور رئیس آن و هماهنگی با نهاد ریاست‌جمهوری برای حضور رئیس‌جمهور و تایید محل برگزاری جشن از نظر امنیتی نیز مهم است که باید هر دو در یک زمان مشخص، تعیین شود که این کار نیز تاکنون به هماهنگی نرسیده است.

طباطبایی اضافه کرد: برای برگزاری جشن سازه‌های آبی شوشتر نیز قلعه تاریخی سلاسل شوشتر در نظر گرفته شده است که احتمال می‌دهیم مسئولان امنیتی نهاد ریاست‌جمهوری با این مکان مخالفت کنند ولی ما کارهای خود برای آماده‌سازی‌ این مکان را آغاز کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: انتظار داریم مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری سریع‌تر محل برگزاری جشن را تایید و زمانی را برای برگزاری جشن مشخص کنند تا ما نیز برنامه‌های خود را به‌صورت منسجم تری انجام دهیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان درخصوص اعتبارات این جشن نیز گفت: سه شرکت ملی حفاری، مناطق نفت‌خیز جنوب و فولاد خوزستان برای تأمین حدود یک میلیارد ریال از هزینه‌های جشن اعلام آمادگی کرده‌اند ولی در این خصوص چگونگی اعلام نوع هزینه انجام شده از سوی این شرکت‌ها به نهادهای مسئول مهم است که انتظار داریم با حل شدن این مشکل، اعتبارات تعهد شده این سازمان‌ها نیز تأمین شود.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی کشور نیز قول تأمین یک میلیارد ریال را داده بود که تا به امروز تنها 500‌میلیون ریال آن تأمین شده و مابقی آن پرداخت نشده است.

طباطبایی افزود: همچنین برای یاری رساندن به شهرداری شوشتر، چهار شهرداری شهرستان‌های آبادان، اهواز، ماهشهر و دزفول به‌عنوان شهرداری معین معرفی شده‌اند تا در این خصوص به شهرداری شوشتر برای اصلاح محیط شهری کمک کنند.

استاندار خوزستان نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته تا به امروز برای برگزاری جشن سازه‌های آبی شوشتر، آنها را در نوع خود بی‌نظیر دانست ولی در عین حال گفت: بی‌برنامگی رخ داده بین دستگاه‌های متولی این ستاد قابل‌قبول نیست.

کد خبر 101775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز