جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

پارمیدا زیاری: قسمت دوم انیمیشن کامپیوتری ماشین‌ها برای نمایش در اوایل تابستان 2011 (1390) آماده می‌شود

«جان لستر» کارگردان قسمت اول فیلم، کارگردان دومین قسمت آن نیز هست. او این فیلم را با همکاری «جو رانفت» می‌سازد. سازندگان فیلم‌ خط اصلی قصه ‌ را فاش نکرده‌اند، ولی تمام شخصیت‌های اصلی قسمت اول در دومین قسمت هم حضور دارند. هنوز معلوم نیست«لایتینگ مک‌کوئین»، این ماشین قرمز رنگ مسابقات اتومبیل‌رانی، در قسمت جدید با چه ماجرا‌هایی روبه‌رو می‌شود.

«اوئن و یلسن» برای دومین بار به جای این شخصیت انیمیشنی صحبت می‌کند. دوستان مک‌کوئین یعنی« سالی کاررا» و« ماتر» هم در قسمت جدید در کنار او هستند. «بانی‌هانت» و «لری کیبل گای» صدای خود را به این دو ماشین مهربان و فداکار قرض داده‌اند. کسی نمی‌داند در دومین قسمت «ماشین‌ها» شخصیت« داک ‌هادسن» هم حضور دارد یا خیر. داک یک ماشین کهنه و قدیمی است که سال‌ها قبل به عنوان بهترین ماشین مسابقه، جوایزی دریافت کرده بود. او که در پیری به صورت یک ماشین گوشه‌گیر در آمده، به کمک لایتینگ مک‌کوئین دوباره به زندگی و مسابقات اتومبیل‌رانی برمی‌گردد. «پل‌نیومن» در قسمت اول فیلم به جای داک صحبت کرد. اما او مدتی بعد از تولید فیلم در گذشت.

«ماشین‌ها» در سال 2006 به نمایش عمومی در آمد و با استقبال بچه‌ها و خانواده‌های آنها روبه‌رو شد. لایتینگ به دلیل محبوب و قهرمان بودن، ماشینی خودخواه بود. وی هنگام سفر برای شرکت در یک مسابقه تازه، راه خود را گم می‌کند و سر از یک شهر متروکه در می‌آورد. این شهر زمانی محل برگزاری مسابقات اصلی اتومبیل‌رانی بود، ولی به تدریج موقعیت خود را از دست داد. ماشین‌هایی که در این شهر زندگی می‌کنند به یاری لایتینگ می‌آیند تا خودش را آماده مسابقه کند و به شهر محل برگزاری مسابقات برود. برخورد خوب ماشین‌ها با لایتینگ باعث می‌شود تا او تغییر کند و به صورت یک ماشین مهربان و غیر خودخواه در آید.

جان لستر کارگردان قسمت اول و دوم «ماشین‌ها»، قبل از این انیمیشن‌های «زندگی یک حشره» و «قصه اسباب‌بازی»( 1 و 2 ) را ساخته است. او پس از ساخت «ماشین‌ها» در سال 2006 تا به امروز، فیلم دیگری را کارگردانی نکرده است. او به یاد استیو مک‌کوئین، بازیگر قدیمی سینما که قهرمان مسابقات اتومبیل‌رانی هم بود، نام فامیل شخصیت اصلی انیمیشن «ماشین‌ها» را مک‌کوئین گذاشت.

کد خبر 101425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز