معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به‌مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همزمانی آن با ایام سوگواری، 4 محصول فرهنگی را برای این ایام تولید کرده است.

کتاب «خاطرات روزهای خوب» و لوح فشرده «فصل دوم» مربوط به ایام دهه فجر است و «طفلان مسلم» و «ستاره شام» مربوط به ایام سوگواری است.به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان، سید محمد‌حسین حجازی - مدیر شبکه ارائه‌کنندگان محصولات فرهنگی سازمان - با اشاره به محصولات تولید شده اظهار داشت: کتاب خاطرات روزهای خوب، نام مجموعه‌ای طنزواره است که در قالب کمیک‌استریپ به‌مرور خاطرات خوش و دلچسب روزهای انقلاب می‌پردازد.

این کتاب که در قطع خشتی منتشر شده، قصه پسر نوجوانی است که همراه با دوستانش روزها و شب‌های انقلاب را به دیوارنویسی مشغول بوده‌اند و به بیان اتفاقاتی می‌پردازد که در این میان برایشان پیش آمده است.

وی ادامه داد: فصل دوم، لوح فشرده‌ای است که در قالب رادیو انقلاب به مرور خاطرات پیروزی انقلاب می‌پردازد. این مجموعه ترکیبی از ترانه‌های انقلابی، اخبار و نمایش رادیویی است و حوادث انقلاب متناسب با شرایط نسل بعدی بازخوانی شده است.

حجازی به محصولات تولید شده به مناسبت ایام سوگواری اشاره کرد و گفت: طفلان مسلم، نام کتابی است که به‌مناسبت ایام عزاداری و ویژه اربعین منتشر شده است.

این کتاب که برای کودکان در مقطع دبستان به چاپ رسیده در قالب داستان و با‌زبان کودکانه به بازگویی حوادث پیش آمده برای 2 کودک در کوفه می‌پردازد. این کتاب حرف‌های در گوشی این دو کودک است که حکایت از سرگردانی و آشفتگی دارد.

کتاب صوتی تصویری ستاره شام، داستان زندگی حضرت رقیه(س) است. این کتاب برای کودکان در مقطع دبستان منتشر شده و به زندگی کوتاه حضرت رقیه(س) و به‌خصوص عمر کوتاه آن حضرت بعد از حادثه کربلا می‌پردازد.

کد خبر 101337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز