مشهد - رضا افشار - خبرنگار همشهری: مسئول مرکز کنترل ترافیک مشهد از کاهش 15 تا 35 درصدی احتمال خطر تصادف با نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت سرعت خبر داد.

مهندس علی پژومند راد در توضیح اقدام‌های مرکز کنترل ترافیک مشهد به‌عنوان متولی استفاده از سامانه حمل‌ونقل هوشمند برای افزایش ایمنی شهروندان، از به‌کار‌گیری دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی به‌عنوان مهم‌ترین این اقدام‌ها یاد کرد و افزود: تخلفات رانندگی به‌خصوص سرعت غیرمجاز یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات است و دوربین‌های ثبت سرعت به‌عنوان اقدامی بازدارنده برای اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان عمل می‌کند.

وی مرحله بندی مناسب در تقاطع‌های با چراغ فرماندهی برای جداسازی حرکت خودروها را از دیگر اقدام‌های مرکز کنترل ترافیک مشهد در زمینه افزایش ایمنی در معابر عنوان کرد و افزود: بیشترین تداخل حرکت خودروها، با توجه به حجم بالای خودروهای عبوری در تقاطع‌ها صورت می‌گیرد و برای حل این مشکل تقاطع‌هایی نیز که مجهز به چراغ فرماندهی هستند، با جداسازی حرکت خودروها از طریق حرکت مستقیم و چپگرد ایمن‌سازی‌ می‌شوند.

پژومند راد، فرهنگ‌سازی‌ را عامل مهمی در اصلاح رفتار رانندگان و افزایش ایمنی عابران دانست و استفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی مانند تابلوهای پیام متغیر خبری را روشی مؤثر برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی‌ رانندگان از وضعیت ترافیکی در سطح شهر عنوان کرد.

کد خبر 101179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز