فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد: اگر برای ترافیک و تصادفات جاده‌ای چاره‌ اساسی نیندیشیم، میزان مرگ و میر جاده‌ای تا10 سال آینده به 38هزار و 640 نفر خواهد رسید.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس گفت:

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، میزان مرگ و میر تصادفات جاده‌ای در کشورهای خاورمیانه تا سال 2020، 68 درصد افزایش خواهد یافت اما در کشورهای توسعه یافته 28 درصد کاهش خواهد داشت.

وی اظهار داشت: اگر تا 10 سال آینده چاره‌ای اساسی برای ترافیک و تصادفات نیندیشیم، شرایط نامطلوبی را تجربه خواهیم کرد؛ زنگ خطر برای مسئولان کشور به صدا در‌آمده است.
سرهنگ اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه سالی 23 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند، 68 درصد افزایش یعنی38 هزار و 640 نفر ایرانی در تصادفات طی 10 سال آینده کشته خواهند شد.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر مدیران و مسئولان ارشد نظام به ترافیک به‌عنوان یک ارجحیت ملی فکر نکنند، شاهد افزایش مرگ‌و‌میر در تصادفات خواهیم بود.فرمانده پلیس راه کشور گفت: اگر اقدامات و سیاستگذاری‌های لازم انجام شود و ترافیک یک اولویت اصلی به شمار برود، تا 5 سال آینده می‌توانیم تعداد کشته‌ها را به زیر 15 هزار نفر برسانیم.

سرهنگ اسماعیلی افزود: با انتقاد و فرافکنی، مشکلات ترافیک حل نخواهد شد بلکه باید همه با هم برای حل معضلات ترافیک دست به دست هم بدهیم. این مقام انتظامی اعلام کرد: اهتمام جدی مسئولان در حمایت و پشتیبانی از پلیس، اورژانس و توسعه سیستم امداد و نجات در کشور به همراه توسعه زیرساخت‌ها و ایمن‌سازی راه‌ها و خودروها در کشور به همراه وجود قوانین بازدارنده می‌تواند به تداوم روند نزولی کاهش کشته‌ها کمک کند.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: میزان کشته‌های تصادفات رانندگی در سال 85، بیش از 27 هزار نفر بود که این میزان در سال 87 با توجه به اقدامات انجام شده به 23 هزار نفر رسیده است و طی سال‌جاری نیز شاهد روند نزولی مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای هستیم.

کد خبر 100509

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز