گروه بین‌الملل: یک مسئول برجسته‌ بحرینی با اعلام پیروزی چشمگیر شیعیان در دور دوم انتخابات گفت: احتمال می‌رود دولت جدید بحرین سه‌شنبه اعلام شود.

 به نوشته‌ روزنامه‌ الشرق - چاپ قطر - این مسئول بحرینی که خواست نامش فاش نشود، گفت: بحرین دومین انتخابات شورای قانونگذاری و شورای شهرداری‌هایش را برگزار کرد.
این مسئول گفت: تغییرات در پست‌های وزارت نیرو، آب و برخی پست‌های دیگر صورت خواهد گرفت و ترجیحا این پست‌ها با پست‌های وزارتی دیگر ادغام خواهد شد.
وی در راستای تغییرات در دولت بحرین گفت: اختیارات وزارت امور اسلامی به مجلس اعلای اسلامی بحرین محول شده و این وزارتخانه در کل ملغی خواهد شد. تغییراتی نیز در وزارت دادگستری و وزارت امور مجلس شورا و پارلمان بحرین نیز صورت خواهد گرفت.
این مقام بحرینی اظهار داشت: ترجیحا دولت جدید بحرین که شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه در راس آن قرار دارد تا امروز  و یا فردا استعفا خواهد داد و احتمالا دولت جدید بحرین روز سه‌شنبه (5 دسامبر) در برابر پادشاه بحرین سوگند یاد خواهد کرد.
قرار است حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین نخستین جلسه‌ پارلمان بحرین را 23 آذرماه افتتاح کند.
نتایج دور دوم انتخابات پارلمانی در بحرین حاکی از پیروزی جناح‌های شیعه و سنی در پارلمان که در برگیرنده‌ 40 کرسی است، بود.
نتایج نهایی دور دوم انتخابات پارلمانی و شورای شهرداری که نتایج آن دیروز اعلام شد بر دستیابی مجمع اسلامی الاصاله به دو کرسی اضافی دلالت داشت.
جناح تریبون اسلامی ملی نیز سه کرسی اضافی را از آن خود کرده است و عبدالعزیز ابل نامزد مستقل نیز به یک کرسی دست یافته است.
کد خبر 10040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز