سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

کنفرانس بین‌المللی با موضوع تحولات یمن، 7بهمن در لندن با حضور 21 کشور برگزار می‌شود.

محور این کنفرانس چگونگی مقابله با القاعده در یمن است. این کنفرانس پس از آن برگزار می‌شود که آمریکا در پی حمله نافرجام یک عضو القاعده برای انفجار یک هواپیمای مسافربری آمریکا خواستار برخورد جدی‌تر با فعالیت‌های القاعده در یمن شده است.

در این نشست که به ریاست دیوید میلیبند وزیر خارجه انگلیس برگزار می‌شود، کشورهای شرکت‌کننده در سطح وزیر و مسئولان ارشد شرکت دارند تا تحولات این فقیرترین کشور عربی را بررسی کنند. نخست‌وزیر یمن دیروز(6بهمن) برای شرکت در این نشست 4‌ساعته، وارد لندن شد.

قرار است در این نشست چگونگی کمک به دولت یمن برای ریشه کن کردن القاعده بررسی شود. به گفته کارشناسان، یمن با مشکلات فراوانی ازجمله کمبود آب و تاسیسات نفتی نابسامان رو‌به‌رو است که سه چهارم درآمد‌های نفتی این کشور را تامین می‌کند و باید این مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.

کشورهای غربی سال‌هاست که از یمن حمایت نظامی می‌کنند که ازجمله این حمایت‌ها ابتکار انگلیس در حمایت از پلیس ضد‌تروریسم یمن با همکاری آمریکاست. با این حال برخی معتقدند که دولت یمن باید اقدامات بیشتری در مبارزه با گروه‌های تروریستی صورت دهد.
از سوی دیگر، دیروز منابع خبری در یمن از پیشنهاد جدید رهبر حوثی‌های شمال این کشور به عربستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با ادامه حملات شدید زمینی و هوایی عربستان به شمال یمن که در ماه‌های اخیر تلفات غیرنظامی به‌ویژه در میان زنان و کودکان به جا گذاشته‌است، عبدالمالک الحوثی به عربستان پیشنهاد داده که این حملات را متوقف کند. در مقابل حوثی‌های یمن گفته‌اند که از مناطق مورد مناقشه با عربستان خارج می‌شوند.

رهبر حوثی‌های یمن در نوار صوتی اعلام کرده که برای جلوگیری از خونریزی بیشتر و تلفات غیرنظامی، چنین پیشنهادی را به عربستان ارائه می‌کند.

رهبر حوثی‌ها اما این هشدار را هم به عربستان داده‌است که اگر این پیشنهاد را نپذیرد، باید با یک جنگ تمام عیار رو‌به‌رو شود. این پیام صوتی رهبر شیعیان حوثی شمال یمن در حالی منتشر می‌شود که مقامات یمن و همچنین عربستان در ماه‌های اخیر بارها از کشته و زخمی شدن او در حملات به مواضع حوثی‌ها خبر داده بودند.

کد خبر 100349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز