همشهری آنلاین: رئیس جمهور موریتانی که به تهران سفر کرده است امروز با مقام معظم رهبری دیدار کرد

به گزارش ایسنا،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار محمدولد عبدالعزیز رئیس ‌جمهوری اسلامی موریتانی و هیئت همراه، روابط و همکاری با کشورهای اسلامی را یک اصل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانستند و اظهار امیدواری کردند این سفر سرآغاز مبارکی برای توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف باشد.

ایشان با اشاره به اقدام سال گذشته دولت موریتانی در قطع روابط با رژیم صهیونیستی افزودند: این اقدام، سرمشق خوبی برای برخی دولتهای مدعی عربی است؛ چرا که رژیم صهیونیستی یک خطر عظیم برای دنیای اسلام به حساب می‌آید که هر روز در فکر توسعه نفوذ و تسلط خود بر منطقه است.

رهبر انقلاب اسلامی جنایات صهیونیست‌ها را در غزه، جراحتی بر پیکر امت اسلامی دانستند و با ابراز تأسف از عملکرد برخی دولت‌های اسلامی در این خصوص خاطرنشان کردند: رژیم صهیونیستی با ادامه فشار، محاصره و نسل‌کشی قصد دارد فلسطین را از حوزه اسلامیت خارج کند که قطعاً نخواهد توانست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مطمئناً روزی خواهد رسید که ملت‌های منطقه شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهند بود و نزدیکی و دوری این زمان، بستگی به عملکرد کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان دارد.

ایشان با اشاره به طمع‌ورزی کشورهای غربی و خوی سلطه‌گری آنها افزودند: غربی‌ها هیچ انگیزه همراهی و مساعدت با کشورهای اسلامی ندارند و در هرجا قدم گذاشتند فساد و تباهی به همراه آوردند که نمونه واقعی آن، قرار داشتن آفریقا زیر پنجه قدرت غربی‌ها در صد سال گذشته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به طمع آمریکایی‌ها به آفریقا خاطرنشان کردند: آمریکا می‌خواهد در آفریقا پایگاهی برای استقرار نیروهای مسلح خود ایجاد کند که این خطر بزرگی است و ملتها و دولتهای آفریقایی نباید اجازه دهند خانه و کشورشان پایگاه امریکایی‌ها شود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه بین‌المللی کشورهای اسلامی افزودند: برای رسیدن به جایگاه شایسته امت اسلامی لازم است اتحاد و برادری واقعی بین کشورهای اسلامی ایجاد شود، ضمن آن‌که به قدرت‌های سلطه‌گر بین‌المللی متکی نشوند.

رهبر انقلاب اسلامی هم‌چنین بر آمادگی ایران برای انتقال تجربیات علمی و صنعتی خود به کشورهای اسلامی از جمله موریتانی تأکید کردند.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت آقای محمد ولد عبدالعزیز رییس‌جمهور موریتانی با اشاره به پیشرفت صنعتی، فناوری و علمی جمهوری اسلامی ایران، آن را افتخاری برای مسلمانان برشمرد و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور ایران و موریتانی را در تمام زمینه‌ها خواستار شد.

وی با اشاره به حکمت‌آموز بودن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، از نقش و تلاش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان برای برقراری صلح و آرامش تشکر کرد.

کد خبر 100339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز