همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنگ نرم دشوارتر از جنگ نظامی است و نیاز به نوعی تقسیم کار و همدلی و همراهی دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد حسینی در حاشیه همایش استراتژی رسانه‌های داخلی مقابل جنگ نرم در جمع خبرنگاران افزود: برای مقابله با جنگ نرم باید در جزئیات به تفاهم برسیم و همانگونه که در جنگ نظامی با تقسیم کار پیش رفتیم در جنگ نرم نیز به نوعی تقسیم کار کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد افراد و ابزارها و امکانات ما کمتر از رسانه‌های غربی است، گفت: ما نیاز به افراد اندیشمند، آگاه و دلسوز داریم تا بتوانیم در این نبرد نیز با افتخار به نتیجه برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش مهمی دارند، گفت: در این گونه همایش‌ها و جلسات ابعاد این جنگ نرم تبیین می‌شود و هر کس مطابق آشنایی خود بخشی از آن را بیان می‌کند، اهالی سینما و هنرمندان نیز می‌توانند در این مبارزه سهیم باشند.

حسینی درباره تأمین مالی شبکه‌های خارجی گفت: تأثیرگذاری شبکه‌های تلویزیونی خارجی کاملاً مشهود است و روز به روز در حال گسترش هستند.

وی افزود: گردانندگان بخشی از این شبکه‌ها ایرانیانی هستند که در خارج از کشور با این شبکه‌ها همراهی می کنند و بودجه‌هایی که برای این شبکه‌ها اعلام می‌شود بخشی از هزینه واقعی آن‌هاست که هم اکنون همه توجه شان معطوف ایران است.

یکی از خبرنگاران در خصوص راهکار رسانه‌ای مقابله با جنگ نرم و توقیف مطبوعات سؤال کرد که وزیر فرهنگ پاسخ داد: توقیف به هیچ وجه راهکار رسانه‌ای نیست بلکه حمایت از مطبوعات راهکار اصلی است.

حسینی افزود: همانطور که آن‌ها بنگاه‌های خبری خود را افزایش می‌دهند ما نیز باید مطابق با سلایق گوناگون جامعه، نشریات و مطبوعات و رسانه‌های مختلف داشته باشیم.

وزیر فرهنگ گفت: ما در دوره جدید سعی کردیم با معاونت مطبوعاتی تعامل داشته باشیم، با این حال در برخی از مقاطع پس از انتخابات، کشور با مشکلاتی مواجه بود اما هم اکنون شرایط آرام شده است.

وی اضافه کرد: در آن زمان نیاز بود تذکراتی به برخی مطبوعات داده شود زیرا اگر اقدامی صورت نگیرد برای مردم سؤال برانگیز خواهد بود که رسالت ما چه می‌شود؟

حسینی با ابراز امیدواری درخصوص اینکه در آینده میزان تذکرات به مطبوعات کمتر باشد، گفت: در همین یک ماه گذشته شاهد بودیم افرادی خارج از کشور که اصل نظام را قبول نداشتند اظهار نظرهایی می‌کردند و اخبارشان در مطبوعات درج و تبلیغ می‌شد اما هم اکنون مطبوعات این موضوع را رعایت می‌کنند و شاهد روند خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از این اقدامات مطبوعات از روی ناآگاهی و کار غیرحرفه‌ای است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌هایی را برای اصحاب مطبوعات در دستور کار داریم.

کد خبر 100304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز